صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۲:۴۰
  • چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
  • Wednesday 22 May 2024
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۹ - ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 14
کد خبر: ۲۱۳۴۵۱

مشاور امنیت ملی بایدن: به حملات علیه نیرو‌های آمریکایی پاسخ می‌دهیم

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با تکرار ادعا‌های واشنگتن علیه ایران گفت که اگر حملات علیه نیرو‌های آمریکایی ادامه یابد، به آن‌ها پاسخ می‌دهیم.

به گزارش راهبرد معاصر؛ جیک سالیون مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران افزود: هدف ما این است که نیرو‌های آمریکایی در عراق و سوریه محافظت شده باشند و اگر مورد حمله واقع شوند ما پاسخ بدهیم. ما این کار را انجام داده ایم و به این پاسخ ادامه خواهیم داد.

این مقام ارشد دولت بایدن با خط و نشان کشیدن برای این گروه‌ها و علیه تهران گفت: اگر نیرو‌های وابسته به ایران به حملات علیه نیرو‌های آمریکایی ادامه دهند، ما به پاسخ به آن‌ها ادامه خواهیم داد.

سالیوان همچنین گفت که می‌پذیرم میان حزب الله و اسرائیل درگیری وجود دارد و جنگ در غزه ادامه دارد و نیرو‌های ما در عراق و سوریه به صورت مکرر از سوی نیرو‌های وابسته به سپاه مورد حمله واقع شده اند و ما به این حملات پاسخ داده ایم.

سالیوان در پاسخ به سوال دیگری درباره تماس‌های آمریکا و اسرائیل با قطر درباره آزادی اسرا گفت: آمریکا با قطر در تماس بوده است و قطر با حماس درحال گفتگو بوده و اسرائیل نیز با قطر گفتگو کرده است. آمریکا با همه طرف‌ها در ارتباط بوده است. این ارتباطات با هدف پیشبرد مذاکرات برای آزادی گروگان‌ها در غزه است.

وی اضافه کرد: ایالات متحده به کار شبانه روزی برای حمایت از تلاش‌ها برای بازگرداندن گروگان‌های حماس ادامه می‌دهد. ایالات متحده اطلاعات روشنی در مورد مکان و شرایط گروگان‌ها در غزه ندارد. ما خواهان توقف توقف‌های بشردوستانه چند روزه در زمینه آزادی گروگان‌ها هستیم.

مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین در پاسخ به سوالی درباره دیدار جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با شی جین پینگ که قرار است این هفته در سانفرانسیسکو انجام شود، و ادعای حمایت ایران از حملات گروه‌های مقاومت علیه نیرو‌های آمریکایی در منطقه به تلافی بمباران غزه از سوی اسرائیل گفت: بایدن در دیدار خود با شی جین پینگ اعلام خواهد کرد که چین باید مانند هر بازیگر مسوول دیگر برای جلوگیری از تنش‌ها اقدام کند. بنابرین بایدن اعلام خواهد کرد اقدامات ایران که به شکلی تشدید کننده و بی ثبات کننده انجام می‌شوند، در راستای منافع چین یا هرگونه کشور دیگر نیستند. / ایرنا

نظر شما