صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۹:۲۷
  • چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
  • Wednesday 29 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۳ - ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 15
کد خبر: ۲۱۳۷۳۹

افزایش بی سر و صدای کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل

پنتاگون ارسال تجهیزات نظامی پیشرفته به رژیم صهیونیستی را بدون توجه به کشتار غیرنظامیان در نوار غزه بی سر و صدا افزایش داده‌است.

به گزارش راهبرد معاصر، شبکه اقتصادی بلومبرگ آمریکا به اطلاعاتی دست‌یافت که براساس آن پنتاگون ارسال تجهیزات نظامی پیشرفته به رژیم صهیونیستی را بدون توجه به کشتار غیرنظامیان در نوار غزه بی سر و صدا افزایش داده‌است.

 

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، گزارش‌ها حاکی است وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) ارسال مهمات و موشک به اسرائیل را بی سر و صدا افزایش داده است.

 

گفته می‌شود این تجهیزات نظامی شامل موشک‌های هدایت شونده لیزری، گلوله‌های ۱۵۵ میلی متری، دستگاه‌های دید در شب، مهمات سنگر شکن و خودرو‌های نظامی جدید است؛ لذا به نظر می‌رسد ارسال تجهیزات نظامی به اسرائیل آنگونه که مقامات واشنگتن تاکنون گفته بودند، فقط به رهگیری گنبدآهنین و بمب‌های هوشمند شرکت بوئینگ محدود نمی‌شود.

 

بلومبرگ در ادامه خاطرنشان کرده است که افشای اطلاعات مربوط به افزایش ارسال تجهیزات نظامی به اسرائیل در حالی است که دولت جو بایدن به ظاهر درحال هشدار به اسرائیل به دلیل افزایش تلفات غیرنظامیان در نوار غزه است.

 

این خبرگزاری در ادامه آورده است: یک سند مربوط به تسلیحات درخواستی رژیم صهیونیستی با عنوان "درخواست‌های رهبر ارشد اسرائیل فهرست شده و در پنتاگون" در بحبوحه جنگ با نیرو‌های مقاومت حماس درحال پخش است.

 

مطابق این سند، تسلیحات یاد شده، یا تامین شده اند و در حال ارسال به سرزمین‌های اشغالی هستند و یا پنتاگون در تلاش است آن‌ها را از انبار‌های آمریکا و اروپا تامین کند.

 

از همین رو بسیاری از نهاد‌های غیردولتی از واشنگتن انتقاد کرده اند از اینکه ارسال تجهیزات نظامی پیشرفته به اسرائیل تاکنون به از دست رفتن جان بیش از ۱۱ هزار نفر در غزه منجر شده است.

 

بیش از ۳۰ سازمان امدادرسان در نامه‌ای که روز دوشنبه به لوید آستین وزیر دفاع آمریکا ارسال کرده اند، خواستار توقف ارسال گلوله‌های ۱۵۵ میلی متری به اسرائیل شدند. این سازمان‌ها در نامه خود متذکر شده اند که این مهمات قابل هدایت نبوده و شعاع خطای بالایی دارند و اغلب در فاصله ۲۵ متری (۸۲ فوت) از هدف مورد نظر فرود می‌آیند./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما