صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 20
کد خبر: ۲۱۴۴۷۱

رای الیوم: السنوار، مرد غافلگیری‌ها

روزنامه رای الیوم نوشت: «یحیی السنوار» رهبر حماس در غزه ضمن ابراز اطمینان درباره توان تسلیحاتی مقاومت فلسطین، همه را با تصمیمات خود غافلگیر کرده است.

به گزارش راهبرد معاصر، روزنامه رای الیوم نوشت: السنوار مرد قوی در حماس و غزه که با یک تیر گنجشک‌های سیاسی را می‌زند و این زمانی بود که تصمیم گرفت از دسترس خارج شود و جواب هیچ تلفنی را ندهد.

 

این رسانه می‌نویسد: گفته می‌شود که السنوار چهار روز است که هیچ تماسی را پاسخ نمی‌دهد. او نه تنها تماس میانجی گران، بلکه تماس رفقای خارجی خود از حماس را هم نمی‌دهد.

 

رای الیوم این را در راستای اقدامات غافلگیرکننده السنوار و با هدف اعمال فشار بر دشمن صهیونیست دانسته است.

 

یک منبع لبنانی اعلام کرد که رهبران داخل غزه که در راس آن‌ها السنوار قرار دارد، برآورد‌ها و خطوط قرمزی دارند و برخی غافلگیری‌های آن‌ها به رهبران خارج منتقل شده است.

 

رای الیوم با اشاره به اینکه از دسترس خارج شدن السنوار به مدت چهار روز هم در این راستا و در واقع گام نخست در این زمینه است، ادامه می‌دهد: رهبران داخل غزه تاکید دارند که زمانی به تماس‌ها پاسخ خواهند داد که شروط القسام برآورده شود و گفتگو کننده حماس در خارج باید بر این اساس عمل کند، یعنی در راستای برآورده شدن شروط حماس که همه آن را می‌دانند.

 

این موضع گیری با صلابت السنوار پس از اشغال بیمارستان شفا از سوی اشغالگران رخ داد و موضوع خروج نیرو‌های اشغالگر، شرط اصلی گفتگو است.

 

این رسانه می‌افزاید: از آخرین پیام السنوار به رهبران خارج اینگونه بر می‌آید که وی سقف ماه‌های آمادگی مقاومت برای نبرد با اشغالگران را افزایش داده و با اطمینان کامل از یکسال سخن گفته است.

 

السنوار همچنین از رهبران حماس در خارج خواسته که روی فشار به کشور‌های همسایه برای گشودن گذرگاه رفح و ورود کمک‌ها به ساکنان غزه تمرکز کنند و نیز رایزنی با محور مقاومت برای بالا بردن سقف درگیری و همبستگی نظامی را تداوم بخشند.

 

رای الیوم اضافه می‌کند: توصیه‌های «برادر ابوابراهیم» - آنگونه که رفقایش صدایش می‌زنند- و اطمینان خاطر او درباره توان تسلیحاتی مقاومت و توان درگیری طولانی مدت سبب شد که اسماعیل هنیه در سخنرانی اخیر خود اعلام کند، «مقاومت نفسی طولانی‌تر از آنچه برخی تصور می‌کنند دارد»./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما