صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۵۴ - ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 20
کد خبر: ۲۱۴۵۰۴

ضرر ماهانه ۲.۴ میلیارد دلاری اسرائیل بدلیل جنگ

یک روزنامه اقتصادی در اراضی اشغالی تخمین زد رژیم صهیونیستی در هر ماه از جنگ ۲.۴ میلیارد دلار ضرر می‌کند.

به گزارش راهبرد معاصر. بر اساس گزارش رسانه‌های محلی، وزارت دارایی رژیم صهیونیستی خسارات ماهانه ناشی از جنگ در نوار غزه را حدود ۲.۴ میلیارد دلار برآورد کرده است.

 

براساس گزارش آناتولی، امروز دوشنبه، روزنامه اقتصادی صهیونیستی مارکر به نقل از وزارت دارایی این رژیم پیش بینی کرد که کاهش تولید ناخالص داخلی در سال جاری به ۱.۴ درصد برسد.

 

این روزنامه توضیح داد: این بدان معناست که «هر ماه جنگ ممکن است منجر به از دست دادن تولید ناخالص داخلی در حدود ۹ میلیارد شیکل (۲.۴ میلیارد دلار) شود. این امر منجر به رکود در سهم سرانه تولید ناخالص داخلی خواهد شد.»

 

روزنامه مارکر افزود: این نیز به این معناست که سرعت رشد اقتصادی امسال تنها به ۲ درصد خواهد رسید این درحالی است که انتظارات قبلی حاکی از رسیدن آن به ۳.۴ درصد بود.

 

جی پی مورگان چیس (یک شرکت هلدینگ در زمینه خدمات مالی بین المللی و بزرگ‌ترین بانک آمریکا از نظر حجم دارایی) در ۲۹ اکتبر اعلام کرد که با تشدید جنگ در نوار غزه، اقتصاد رژیم صهیونیستی ممکن است در سه ماه آخر سال جاری ۱۱ درصد به صورت سالانه کاهش یابد.

 

این روزنامه اعلام کرد که اقتصاد صهیونیست‌ها وارد یک جنگ وجودی شده، بازار کار مختل نیز مختل شده است و بخش‌های تجاری در وضعیت عدم اطمینان قرار دارند. اقتصاد رژیم صهیونیستی تحت تاثیر جنگی که در ۱۶ مهر آغاز شد، به شدت آسیب دیده است.

 

این بانک آمریکایی افزود: بلاتکلیفی در مورد تداوم آن و خطر جنگ همه جانبه در شمال (با لبنان) بر فعالیت‌های اقتصادی تأثیر گذاشته و آسیب‌های چند بعدی به اقتصاد وارد می‌کند.

 

از سویی دیگر بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی، هزینه روزانه جنگ در نوار غزه را حدود یک میلیارد شیکل (۲۶۶ میلیون دلار) برآورد کرد.

 

ارتش اسرائیل ۴۵ روز است که جنگی ویرانگر را علیه غزه به راه انداخته و بیش از ۱۳۰۰۰ فلسطینی از جمله بیش از ۵۵۰۰ کودک و ۳۵۰۰ زن را شهید کرده و همچنین بیش از ۳۰۰۰۰ مجروح برجای گذاشته است که ۷۵ درصد آن‌ها کودک و زن هستند./باشگاه خبرنگاران

نظر شما