صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۷:۵۸
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 07
کد خبر: ۲۱۵۸۰

کم خواب ها در معرض حمله قلبی!

خواب برای سلامت قلب ضروری است. افرادی که به اندازه کافی نمی خوابند بدون در نظر گرفتن عادات، سن، وزن در معرض خطر بالاتری برای بیماری های قلب و عروق قرار دارند .

به گزارش راهبرد معاصر؛ خواب ناکافی فقط یک واقعیت آزار دهنده از زندگی نیست. مطالعات نشان داده که کم خوابی ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش دهد. در واقع، اثر خواب بر بیماری های قلبی عروقی دو طرفه است:

 

خواب ناکافی به نظر می رسد در ایجاد بیماری های قلبی عروقی کمک کننده است و بیماری های قلبی عروقی ممکن است خواب شما را مختل کنند. اگر شما از این چرخه معیوب مشکلات خواب خود چشم پوشی کنید، میتواند گسترده تر شود . مقدار مناسب خواب یک اصل مهم در حفاظت از سلامت قلب محسوب می­‌شود. این نکته، نتیجه یک تحقیق جدید است که نشان می­‌دهد، مدت زمان خواب می­‌تواند بدون در نظر گرفتن سایر عوامل مؤثر بر بیماری­‌های قلبی، از جمله موارد ژنتیکی، بر خطر حمله قلبی افراد تأثیر گذارد.

 

در مقاله­‌ای که اخیراً در نشریه دانشکده آمریکایی قلب­‌شناسی منتشر شده است، دانشمندانی از ایالات متحده و انگلیس عادات خواب و سوابق دارویی ۴۶۱ هزار و ۳۴۷ نفر در سنین ۴۰-۶۹ سال را که در انگلیس زندگی می­‌کنند، تجزیه و تحلیل و توصیف کردند.

 

اطلاعات افراد شرکت ­کننده در این تحقیق که از بیوبانک انگلیس دریافت شده بود، شامل خوداظهاری­‌هایی در مورد ساعات خواب شبانه­، سوابق پزشکی و سلامتی آنان در ۷ سال اخیر و همچنین نتایج آزمایش­‌های پزشکی مربوط به ریسک­‌های ژنتیک می­‌شد.

 

تجزیه و تحلیل اطلاعات مذکور نشان داد افرادی که هر شب کمتر از ۶ ساعت می­‌خوابند، در مقایسه با افرادی که ۶ الی ۹ ساعت می­‌خوابند، ۲۰ درصد بیشتر در معرض اولین خطر حمله قلبی قرار دارند. همچنین افرادی که بیشتر از ۹ ساعت می‌­خوابند ۳۴ درصد بیشتر در معرض خطر قرار دارند.

 

محققان همچنین دریافتند که ۶ الی ۹ ساعت خواب در هر شب می­‌تواند خطر اولین حمله قلبی را تا ۱۸ درصد در افرادی که از لحاظ ژنتیکی استعداد بالایی در ابتلاء به بیماری­‌های قلبی دارند، کاهش دهد. اختلالات خواب و از دست دادن مزمن خواب می تواند شما را در معرض خطراتی همچون موارد زیر قرار دهد :

 

– بیماری قلبی

 

– حمله قلبی

 

– نارسایی قلبی

 

– ضربان قلب نامنظم

 

– فشار خون بالا

 

– سکته مغزی

 

– دیابت

 

بر اساس برخی برآوردها، ۹۰ درصد از افراد مبتلا به بی خوابی – اختلال خوابی که با مشکل در خواب ماندن تشخیص داده میشوند – همچنین مشکلات جسمی دیگری دارند.

 

سلین ولتر، استادیار فیزیولوژی تلفیقی دانشگاه کلرادو بر این عقیده است که مطالعه تحقیقاتی فوق، برخی از قوی­ترین دلایل و شواهد را ارائه می‌دهد که مدت زمان خواب یک عامل کلیدی در تأمین سلامتی قلبی است و این مهم برای همه افراد صدق می‌کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: