صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۶:۰۳
  • يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 12 May 2024
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۷ - ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 02
کد خبر: ۲۱۶۴۳۱

واکنش مدیر کل حفاظت محیط زیست به رفتار توهین‌آمیز با یک محیط‌بان

پس از انتشار ویدیویی از مشاجره لفظی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان با محیط‌بانان منطقه آشوراده، مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه محیط‌بانان پناهگاه حیات وحش میانکاله و منطقه آشوراده به وظایف قانونی خود عمل کرده‌اند، گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با جدیت، پیگیری‌های لازم از مبادی ذیربط را برای حمایت از شأن، جایگاه و حقوق محیط‌بانان در دستور کار قرار داده است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ انتشار ویدئویی کوتاه از مشاجره لفظی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان با محیط‌بانان منطقه آشوراده از روز گذشته در فضای مجازی و رسانه‌های داخلی و خارجی به طور گسترده مورد توجه قرار گرفته است.

ویدئویی که در آن مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان در مواجهه با مسئول پناهگاه حیات وحش میانکاله که ماموریت حفاظت از منطقه آشوراده را نیز بر عهده دارد، با فریاد و عصبانیت، محیط‌بانان را تهدید به ضرب و شتم می‌کند.

 "عطااله کاویان" مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در دیدار با محمود تقی پور، محیط‌بان و مسئول پناهگاه حیات وحش میانکاله و مسعود راهدار محیط‌بان پناهگاه حیات وحش میانکاله، ضمن حمایت قاطع و دلجویی از این دو محیط‌بان وظیفه شناس، به تشریح اتفاقات روز گذشته در منطقه آشوراده پرداخت و گفت: ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح روز جمعه ۱۰ آذرماه سالجاری، مسئول پناهگاه حیات وحش میانکاله به همراه محیط بانان این پناهگاه، به هنگام گشت و کنترل منطقه مشاهده کردند که نمایندگان ادارات بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و میراث فرهنگی و گردشگری استان گلستان بدون هماهنگی با اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران به عنوان مدیریت یکپارچه پناهگاه حیات وحش میانکاله، با وارد کردن ادوات و تجهیزات راهسازی به جزیره آشوراده، قصد آغاز عملیات عمرانی را دارند.

وی ادامه داد: ماموران محیط زیست نیز ضمن رعایت ادب، متانت و شئونات اداری و با معرفی خود از آنان درخواست کردند تا قبل از ورود به منطقه و عملیات عمرانی مجوز‌های لازم را ارائه کنند که متاسفانه این درخواست قانونی محیط‌بانان منطقه، مورد پذیرش مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان گلستان قرار نگرفت و نامبرده با تعرض به دو تن از ماموران و گرفتن لباس آنان، با داد و فریاد و توهین به محیط‌بانان، جو پرتنش و ملتهبی را ایجاد کرد.

کاویان، ضمن محکوم کردن این رفتار از سوی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگردی استان گلستان با محیط‌بانانی که در حین انجام وظیفه بودند، افزود: در شرایط کنونی، که کشور بیش از پیش نیاز به همدلی و همراهی تمامی ارکان خود، اعم از دولت و مردم دارد، انجام چنین واکنش‌های منفی آن‌هم از سوی یک مقام رسمی دولتی، یقینا به جایگاه نظام لطمه و موجب ایجاد تفرقه میان دو استان همجوار و همسایه می‌شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران در پایان تصریح کرد: قطعا اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با جدیت، پیگیری‌های لازم از مبادی ذیربط را برای حمایت از شأن، جایگاه و حقوق محیط‌بانان در دستور کار قرار داد. / ایسنا

مطالب مرتبط
نظر شما