صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۵۴ - ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 10
کد خبر: ۲۱۷۷۳۷

آغاز انتخابات ریاست‌جمهوری در مصر

پنجمین انتخابات ریاس‌جمهوری در مصر امروز آغاز شد، انتخاباتی که چندان نتوانسته جامعه مصر را با خود همراه کند.

به گزارش راهبرد معاصر، پنجمین انتخابات در تاریخ مصر و سومین انتخابات از سال ۲۰۱۳ (کودتای عبدالفتاح السیسی) از صبح امروز آغاز شد و فردا و پس فردا نیز ادامه خواهد داشت.

 

عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور ۶۸ ساله مصر صبح امروز رأی خود را به صندوق انداخت و پیش‌بینی اینکه او بار دیگر سمت خود را حفظ خواهد، کار چندان مشکلی نیست.

 

رأی‌گیری خارج مصر در تاریخ ۱۰ آذر برگزار شد و اکنون در داخل مصر نیز ۶۷ میلیون نفر قرار است آرای خود در ۱۰۰۸۵ مرکز رأی به صندوق‌ها بیاندازند. در صورت لزوم اجرای مجدد انتخابات، مصری‌های مقیم خارج در روزهای پنجم، ششم، و هفتم ژانویه ۲۰۲۴، رای خود را به صندوق می‌اندازند و شهروندان داخل کشور در روزهای ۸، ۹ و ۱۰ ژانویه آینده رای خواهند داد و نتایج در ۱۶ ژانویه آینده اعلام خواهد شد.

 

«احمد بنداری» مدیر اجرایی سازمان ملی انتخابات مصر در این باره گفته است که تمامی مقدمات برای برگزاری انتخابات در داخل مصر فراهم شده است.

 

چهار نامزد به نام‌های «عبدالفتاح سعید حسین خلیل السیسی»، رئیس جمهور کنونی مصر، «عبدالسند یمامه»، رئیس حزب الوفد، «حازم عمر»، رئیس حزب الشعب الجمهوری و «فرید زهران»، رئیس حزب دموکرات مصر قرار است به رقابت بپردازند./ فارس

نظر شما