صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۹:۱۶
  • دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 13 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۹ - ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 10
کد خبر: ۲۱۷۷۴۳

مدودف: شولتز «مثل ریگ» دروغ می‌گوید

معاون شورای امنیت روسیه تاکید کرد که صدر اعظم آلمان درباره توقف عرضه گاز روسیه به اتحادیه اروپا، «دروغ» می‌گوید.

به گزارش راهبرد معاصر، دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه اظهارات اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان که مدعی شده بود مسکو و شخص ولادیمیر پوتین، مسئول اصلی بحران انرژی در اروپا هستند، گفت که شولتز «دروغگو» است.

 

شولتز در جریان سخنرانی برای حزب سوسیال دمکرات حاکم، در برلین، روسیه و پوتین را به توقف عرضه گاز به اتحادیه اروپا متهم کرد.

 

وی با تمجید از تلاش‌های دولت برای خرید گاز از کشوری دیگر، مدعی شد: این رییس جمهور روسیه بود که عرضه گاز از طریق خطوط لوله صدمه«ندیده» را متوقف کرد. در نتیجه تامین ۵۰ درصد گاز آلمان در ابهام قرار گرفت. ۵۰ میلیارد مکعب گازی که از طریق این خطوط تامین می‌شد، از دسترس خارج شد.

 

این ادعا واکنش تند مدودف در شبکه اجتماعی ایکس(توییتر سابق) را به دنبال داشت. رییس جمهور سابق روسیه صراحتا شولتز را به دروغگویی متهم کرد و نوشت: آلمان مثل ریگ دروغ می‌گوید! آنها خودشان(گاز) را رد کردند و به خاطر نفرت از روسیه سر مردم خودشان کلاه گذاشتند و حالا هم دروغ می‌گویند و شانه خالی می‌کنند!

 

هرچند شولتز به طور مستقیم درباره این موضوع شفاف‌سازی نکرد اما مشخصا منظور او تنش‌های مرتبط با خطوط لوله نورد استریم یک و ۲ بود؛ تنش‌ها و مناقشاتی که در نهایت اندکی بعد به وقوع انفجار و خرابکاری در این خطوط لوله در ۲۶ سپتامبر پارسال منجر شد.

 

غول انرژی روسیه موسوم به «گازپروم» در آن برهه مجبور شد تا تحویل و عرضه گاز از طریق این خطوط لوله را به دلیل مسائل فنی مرتبط با تعمیر و نگهداری نورد استریم یک، به شدت کاهش دهد/ مهر

نظر شما