صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۸:۴۷
  • چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲
  • Wednesday 13 December 2023
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۱ - ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - 2023 December 13
کد خبر: ۲۱۸۳۸۰

خاخام صهیونیست: از سینا تا نیل خاک ماست و باید پس گرفته شود

یک خاخام تندروی صهیونیست مدعی شد که صحرای سینا تا رود نیل برای رژیم صهیونیستی است و باید پس گرفته شود.

به گزارش راهبرد معاصر؛ «عوزی شرباف» خاخام راست‌گرا و تندروی صهیونیست در اظهاراتی گفت که شهرک‌سازی در نوار غزه باید از سرگرفته شود.

وی در کنفرانسی در تل‌آویو که اعضای کنست نیز در آن حضور داشتند، مدعی شد: اسرائیل یک فرصت تاریخی بزرگ پیش‌رو دارد تا تمام سرزمین‌های توراتی خود را پس بگیرد. نوار غزه اصل قضیه است و در این مرحله مهم و در آستانه میلاد مسیح فرصتی تاریخی داریم، در این روز‌ها گشایش بزرگی برای ما به وجود آمده است تا بتوانیم سرزمین خود در جنوب یعنی در غزه و اطراف آن را آزاد کنیم.

این خاخام تندرو افزود: بی شک ما به دعا و تلاش فراوان برای آزادی تمام منطقه سینا تا رود نیل نیاز داریم، زیرا این منطقه بخش جدایی ناپذیر خاک اسرائیل بوده و به اندازه خاک اسرائیل مقدس است.

در گزارش روسیا الیوم آمده است که این خاخام تندرو یهودی پیش از این نیز چندین بار مدعی شده بود که صحرای سینا تا رود نیل برای رژیم صهیونیستی است.

پیش از این نیز خاخام «الیعازر میلامید» در کلاس‌های درس هفتگی خود گفت: تا زمانی که جمعیت «یهودیان» در اسرائیل کم باشد، دشمنانمان در اینجا خواهند ماند و ما را به قتل می‌رسانند.

او مدعی شد که مرز‌های واقعی رژیم صهیونیستی از رود نیل تا فرات است و اکنون تنها مناطق اطراف رود اردن ـ سرزمین فلسطین ـ در اختیار این رژیم است.

این خاخام صهیونیست اظهار کرد که هرگاه جمعیت شهرک‌نشینان افزایش یابد، می‌توانند به توسعه‌طلبی خود ادامه داده و به تدریج مناطق شرق اردن و تمامی اراضی سرزمین موعود را تحت سیطره خود درآورند. / ایسنا

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: