صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۶:۲۷
  • دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 20 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۹ - ۰۴ دی ۱۴۰۲ - 2023 December 25
کد خبر: ۲۲۰۲۳۸

رهبر مخالفان نتانیاهو: مصمم به ریشه کن کردن حماس هستیم

یائیر لاپید رئیس احزاب مخالف حکومت در رژیم صهیونیستی گفت که ارتش این رژیم مصمم به بازگرداندن اسرا و ریشه کن کردن حماس است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ یائیر لاپید افزود: باید برای آزادی اسرا، همه تلاش‌ها را انجام دهیم و اسرائیل از هر گونه توافقی برای آزادی آن‌ها حمایت می‌کند.

وی مدعی شد: ما به اندازه کافی قوی هستیم که بتوانیم هزینه‌های گرانی را بپردازیم و برای «اسرائیل» ممنوع است که اتباعش را رها کند.

یائیر لاپید تأکید کرد: حماس تلاش می‌کند ما را بازیچه خود قرار دهد و جنگ روانی علیه ما انجام داده و جامعه «اسرائیل» را دچار دودستگی کند. ولی ما اجازه این کار را نخواهیم داد.

رهبر مخالفان دولت نتانیاهو همچنین گفت: نمی‌توان گفت تلاش ما در زمینه آزادی اسرا، کافی بوده است.

اظهارات رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در حالی است که اعضای خانواده یک اسیر صهیونیست که در نبرد "الشجاعیه" در شرق نوار غزه به هلاکت رسید، اعلام کردند که رژیم صهیونیستی همه اسرا را در تابوت باز می‌گرداند.

پایگاه خبری " المیادین" در این باره گزارش داد: خانواده این اسیر صهیونیست به نام "آلون شامرز" با ابراز خشم از تداوم سیاست‌های جنگ افروزانه رژیم اشغالگر اعلام کردند که این رژیم همه اسیران را در تابوت باز می‌گرداند.

حمله به نظامیان صهیونیست در محله الشجاعیه غزه که پانزدهم آذر ماه انجام شد، شدیدترین و خونین‌ترین حمله بود که ۱۰ افسر از جمله چند فرمانده در کمین نیرو‌های گردان‌های شهید عزالدین القسام کشته شدند.

روز گذشته نیز منابع صهیونیست به هلاکت شماری دیگر از نظامیان خود در جریان نبرد با رزمندگان مقاومت اعتراف کردند و سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به طور رسمی به کشته شدن هشت افسر و نظامی دیگر این رژیم در نبرد با مقاومت فلسطین در نوار غزه اعتراف کرد تا شمار نظامیان کشته شده این رژیم از ابتدای جنگ غزه به ۴۸۹ افسر و نظامی افزایش یابد.

در همین حال، رسانه‌های رژیم صهیونیستی امروز اعلام کردند که ۲۷ درصد از نظامیان کشته شده در غزه افسر هستند و سه فرمانده تیپ و ۴ فرمانده گردان و بسیاری دیگر از افسران ارشد ارتش تاکنون در جنگ کشته شده اند.

براساس گزارش منابع صهیونیست؛ گشتی تیپ «ناحال» تقریبا همه فرماندهان خود را از دست داده و گردان ۱۳ جمعی تیپ «گولانی» نیز ضربه مهلکی خورده است.

روز گذشته نیز، ارتش رژیم صهیونیستی به کشته شدن یک سرگرد ذخیره و یک نظامی این رژیم و زخمی شدن یک نظامی دیگر در شمال غزه اذعان و حال نظامی زخمی شده را نیز وخیم اعلام کرد.

این در حالی است که یک رسانه صهیونیستی هفته گذشته شرط جنبش مقاومت حماس برای تبادل دوباره اسرا با تل آویو را فاش کرد و نوشت که مذاکره منوط به آتش بس کامل است.

خانواده‌های اسرای صهیونیستی چند روز پیش در تل‌آویو برای توافق مبادله اسرا با حماس تظاهرات و علیه کابینه رژیم اسراییل و بی توجهی مقامات این رژیم نسبت به جان اسرا اعتراض کردند.

تظاهرات کنندگان خواستار اقدام فوری کابینه صهیونیستی برای بازگرداندن اسرا از غزه شدند، اما «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با وجود این اعتراض‌ها در گفت وگوی تلفنی با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا گفت که این رژیم به جنگ در غزه ادامه خواهد داد. / الجزیره

مطالب مرتبط
نظر شما