صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۷:۰۶
  • چهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۱
  • Wednesday 14 September 2022
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۳ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 14
کد خبر: ۲۲۱۹۸

رشد افسار گسیخته قتل، دزدی و چاقوکشی در انگلیس

بر اساس آمارها، هر ساله حملات با اسلحه و چاقو در کشور انگلیس 20 درصد افزایش پیدا می‌کند.گفتنی است؛ نیمی از کشتارها در این کشور مربوط به کشتارهای گروهی و نیمی دیگر مربوط به بازار موادمخدر است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ تازه‌ترین تحقیقات صورت گرفته در انگلیس حاکی است که آمار آدم‌کشی و حمله با سلاح سرد در این کشور در سال گذشته میلادی (۲۰۱۸) به بالاترین حد در پنج سال گذشته رسیده است.

 

آمار جمع آوری شده‌ توسط شبکه خبری بی‌بی‌سی از ۴۳ پاسگاه پلیس در سراسر انگلیس نشان می دهد که سال گذشته ۱۷۳ نفر بر اثر جرائم خشن جان باخته اند. این در حالی است که از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ میلادی ۱۶۵، ۱۶۰، ۱۳۹ و ۱۴۱ تن کشته شده و به این ترتیب آمار قتل سال ۲۰۱۸ در ۵ سال گذشته رکورد می زند.

 

بر اساس این گزارش، بیشتر آمار قربانیان را زنان و سه چهارم متهمان را مردان تشکیل می دهند.

 

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس قصد دارد تا در نطق ماه آینده ملکه انگلیس در پارلمان، از قانون جدیدی برای مقابله با جرائم خشن رونمایی کند. او دیروز با انتشار پیامی در توییتر نوشت:‌ جرم و جنایت در انگلیس زندگی ها را نابود کرده و خانواده ها را از هم پاشیده است. ما به مقابله با این معضل متعهد هستیم و به همین خاطر نطق ملکه تائید خواهد کرد که قانون مقابله با جرائم داخلی را به اجرا می گذاریم.

 

بخشی از این قانون شهرداری ها را موظف خواهد کرد تا حمایت بیشتری از افراد آسیب پذیر و قربانیان جرم و جنایت به‌عمل آورده و پناهگاه‌هایی را در اختیار آنها قرار دهد.

 

آمار جرم و جنایت، چاقوکشی، قتل و دزدی در انگلیس طی سه سال گذشته به‌شدت افزایش داشته و نگرانی‌های جدی را در حوزه امنیت داخلی این کشور ایجاد کرده است.

 

هرچند دولت انگلیس ادعا می‌کند که تمهیدات ویژه‌ای را در جهت بهبود وضعیت امنیت داخلی این کشور صورت داده اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که تغییرات یادشده تأثیری بر جلوگیری از روند افزایشی جرم و جنایت در این کشور نداشته است.

 

کارشناسان انگلیسی بر این باورند که رأی مردم این کشور به خروج از اتحادیه اروپا، اصلی‌ترین عامل افزایش جرم و جنایت در این کشور به شمار می‌رود. همینطور رئیس پلیس لندن اذعان دارد که سیاست ریاضت اقتصادی دولت‌های محافظه کار در یک دهه گذشته عامل اصلی افزایش جرم و جنایت در پایتخت این کشور است.

 

جانسون که دو ماه پیش بر کرسی نخست وزیری تکیه زد، وعده داده که برای تامین امنیت داخلی ۲۰ هزار نیروی پلیس جذب خواهد کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: