صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۲۰ دی ۱۴۰۲ - 2024 January 10
کد خبر: ۲۲۲۷۹۹

استقبال از بلینکن در رام‌الله با تظاهرات ضدآمریکایی

همزمان با سفر امروز وزیر خارجه آمریکا به کرانه باختری برای دیدار با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، صدها فلسطینی با برگزاری تظاهرات، حمایت واشنگتن از نسل‌کشی در غزه را محکوم کردند.

به گزارش راهبرد معاصر، امروز (چهارشنبه، ۱۰ ژانویه)، شمار زیادی از فلسطینی‌ها در شهر رام‌الله در اعتراض به سفر وزیر خارجه آمریکا آنتونی بلینکن به کرانه باختری تظاهرات و مواضع ایالات متحده آمریکا در حمایت از جنگ علیه مردم غزه را محکوم کردند.

 

به نوشته وبگاه «الحدث الفلسطینی» فعالان مدنی و جنبش‌های جوانان فلسطینی از روز گذشته، فراخوان‌هایی برای تظاهرات در محکومیت سفر بلینکن، منتشر کرده و خواستار برگزاری این تظاهرات در ساعت ۱۱:۰۰ صبح امروز شده بودند زیرا ایالات متحده شریک جرم نسل‌کشی کنونی در غزه به شمار می‌آید.

 

این در حالی است که امروز بلینکن برای برای دیدار با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین محمود عباس وارد رام‌الله شده و به محض ورود با عباس دیدار کرد. این در حالی است که قرار است وزیر خارجه آمریکا امروز در شهر العقبه نشستی با حضور شاه اردن عبدالله دوم، محمود عباس و رئیس جمهور مصر عبدالفتاح السیسی برگزار کند که از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر جاری تا به امروز، نخستین نشست چهارجانبه از این دست است.

 

دوشنبه پیش بلینکن برای پنجمین بار از زمان آغاز جنگ غزه به فلسطین اشغالی سفر کرد و پیش از آن در چارچوب سفری دوره‌ای به ترکیه، یونان، قطر، اردن و امارات سفر کرد و قرار است در ادامه به مصر و لبنان نیز برود./ فارس

مطالب مرتبط
نظر شما