صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۶:۲۳
  • يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 19 May 2024
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۱ - ۲۸ دی ۱۴۰۲ - 2024 January 18
کد خبر: ۲۲۴۰۲۵

آژیرهای خطر در جولان اشغالی سوریه به صدا درآمد

منابع خبری می‌گویند که در پی شلیک موشک از خاک سوریه به سمت جولان اشغالی، آژیرهای خطر در جنوب این منطقه به صدا درآمده است.

به گزارش راهبرد معاصر، منابع خبری از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در جنوب جولان اشغالی سوریه خبر می‌دهند. برخی منابع می‌گویند که چند موشک از سوریه به سمت جولان شلیک شده است.

 

شبکه ۱۲ اسرائیل خبر داد که سه موشک از سوریه به سمت جولان شلیک شده که به مناطق غیر مسکونی اصابت کرده است.

 

در ادامه حملات مقاومت اسلامی عراق علیه مواضع ارتش آمریکا و اسرائیل در منطقه، این گروه مقاومت هفدهم دی ماه جاری اعلام کرد که یک مقر ارتش اسرائیل را در جولان اشغالی هدف قرار داده است.

 

از هفته‌های نخست نبرد طوفان‌الاقصی، مقاومت عراق برای حمایت از فلسطین وارد عمل شده و پایگاه‌های آمریکایی را در عراق و سوریه، با موشک و پهپاد هدف قرار داده است. شمار این حملات از ۱۰۰ عملیات فراتر رفته‌اند.

 

مقاومت اسلامی عراق علاوه بر این به اهداف اسرائیل در ایلات مشرف بر دریای سرخ و تأسیسات گازی کاریش در منطقه مدیترانه نیز حمله کرده است.

 

رسانه‌های رژیم صهیونیستی یازدهم دیماه نیز خبر دادند که دستکم 5 موشک از سوریه به سوی جولان اشغالی شلیک شده است. روز قبل از آن نیز منابع خبری از به صدا در آمدن آژیر خطر در مناطق جنوبی جولان اشغالی خبر دادند. بر اساس گزارش‌ها، دلیل به صدا در آمدن آژیر خطر، نفوذ یک پهپاد به این منطقه بود.

 

گروه‌های مقاومت طی هفته‌های اخیر در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه از چند جبهه صهیونیست‌ها را هدف قرار داده‌اند.

 

ارتش یمن بعد از حملات گسترده ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون توانسته در حمایت از مردم فلسطین چندین کشتی اسرائیلی یا کشتی‌هایی را که مقصد آن‌ها اراضی اشغالی است، هدف حمله قرار دهد.

 

در هفته‌های اخیر به موازات تشدید حملات رژیم اسرائیل علیه غزه، ارتش یمن عرصه را بر کشتی‌های اسرائیلی که قصد عبور از تنگه باب‌المندب در دریای سرخ دارند را تنگ‌تر کرده و پیش از این هم با پهپاد و موشک، اراضی اشغالی فلسطین و به طور مشخص بندر ایلات را هدف قرار داده است.

 

حزب‌الله لبنان نیز طی هفته‌های اخیر، بارها مواضع صهیونیست‌ها در شمال سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده و تلفات و خسارت‌های زیادی به صهیونیست‌ها وارد آورده‌اند.

 

یک مقام مسؤول نظامی آمریکا چندی پیش گفته بود که از ۱۷ اکتبر گذشته دست‌کم ۱۱۸ عملیات علیه مقرهای نظامیان آمریکایی در عراق وسوریه صورت گرفته است.

 

مقاومت عراق تاکنون پایگاه‌های آمریکایی عین‌الاسد، نزدیک فرودگاه اربیل، حریر عراق و خراب الجیر، الشدادی، التنف، الرمیلان، المالکیة، پایگاه‌های نظامی در نزدیکی میدان‌های نفتی کونیکو و العمر دهکده سبز در سوریه را با موشک و پهپاد انتحاری هدف قرار داده است. هدف از این عملیات‌ها، اعمال فشار بر کاخ سفید برای توقف حمایت‌های مستمر از اشغالگران اسرائیلی در جنگ کنونی غزه است./ فارس

نظر شما