صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۷:۳۱
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - 2019 September 23
کد خبر: ۲۳۰۸۰

حملات روز گذشته به مقرهای حشدالشعبی صحت دارد؟

یک مقام ارشد حشدالشعبی درج اخباری دال بر دو حمله ی پیاپی به مراکز نظامی این گروه در روز گذشته را تکذیب نموده است، این در حالی است که رسانه های عراقی در خبری به نقل از عضو دیگری از حشد الشعبی، بر وقوع حمله یاد شده  صحه گذارده اند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ عصر روز گذشته بود که شماری از رسانه های منطقه از وقوع حمله ای به مقر حشدالشعبی در عراق خبر دادند. ساعاتی بعد همین رسانه ها از حمله ی دومی به مقری دیگر اطلاع رسانی نمودند.

 

خبرگزاری آناتولی در همان مقطع و به نقل از یک افسر بلند پایه عراقی گزارش داد: یک فروند هواپیمای ناشناس روز یکشنبه یک مقر دیگر الحشد الشعبی (بسیج مردمی) را در شمال شهر الرمادی مرکز استان الانبار واقع در غرب عراق، بمباران کرد.

 

این سرهنگ عراقی گفت: هواپیمایی ناشناس امروز یک مقر الحشد الشعبی وابسته به لشکر المنتظر را نزدیک دریاچه الثرثار در منطقه الرابطه بین استان‌های الانبار و صلاح الدین در شمال الرمادی بمباران کرد.

 

وی که خواست نامش فاش نشود افزود: بر اثر این بمباران خسارت‌های مادی به این مقر وارد شد اما از میزان تلفات انسانی اطلاعی در دست نیست.

 

اکنون اما یک عضو ارشد حشدالشعبی در گفتگویی اخبار یاد شده را زیر سوال برده است. به گفته ی او اخبار منتشر شده از منابع محلی مبنی بر حملات هوایی به دو پایگاه این سازمان در استان الانبار را نادرست است.

 

پایگاه خبری سازمان الحشد الشعبی یکشنبه شب به نقل از "جواد کاظم الربیعی" یکی از مسوولان این سازمان نوشت که  اخبار مربوط به وقوع دو حمله هوایی در استان الانبار  یکی به پایگاه المرصنات در غرب این استان و دیگری به حوض ثرثار در همین استان نادرست است.

 

وی گفت که روز یکشنبه هیچگونه حمله ای به مراکز سازمان الحشد الشعبی در استان الانبار صورت نگرفته است.

 

الربیعی از  رسانه ها خواست اخبار را از منابع رسمی نقل و منتشر کنند.

 

تکذیب خبر یاد شده از سوی این عضو حشدالشعبی در حالی است که ساعاتی بعد از  انتشار  خبر حمله به مقر حشدالشعبی، "قاسم مصلح" فرمانده عملیات الحشد الشعبی در غرب الانبار به خبرگزاری بغداد الیوم گفت که این حمله هوایی در نزدیکی فرودگاه المرصنات در بعد 120 کیلومتری مرز سوریه و میان دو منطقه التنف و طریبیل صورت گرفته است، ضربه بسیار قوی بود و ساختمان ها را شدیدا لرزاند اما خسارت مالی و جانی نداشت و هنوز مشخص نیست از داخل یا خارج از خاک عراق بوده است.

 

طی یک و نیم ماه گذشته نیز دست کم ۵ مرکز و بر اساس آمارهای غیررسمی برخی منابع نزدیک به الحشد الشعبی عراق، بیش از 12 مرکز و  زاغه مهمات این سازمان در نقاط مختلف این کشور مورد حملات مشابه قرار گرفته است که در یکی از موارد اخیر آن معاونت این سازمان در بیانیه ای رسمی، علت آن را حمله پهپادهای رژیم صهیونیستی تحت حمایت نیروهای آمریکایی مستقر در عراق اعلام کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: