صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - 2019 October 08
کد خبر: ۲۴۲۵۱

نامزد جانشینی موگرینی: برجام باید حفظ شود

جوزف بورل اسپانیایی که در روزهای آینده به عنوان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تعیین خواهد شد در سخنانی از ضرورت حفظ برجام برای تامین امنیت اروپا سخن گفته است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ زمانی چندانی تا پایان فعالیت فدریکا موگرینی مسئول کنونی سیاست خارجی اروپا باقی نمانده و در آینده ای نزدیک جوزف بورل به عنوان جانشین وی عملا سکان دار سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواهد بود.

 

بورل که در جلسه تایید خود در پارلمان اروپا صحبت می‌کرد، گفت:«ما باید این توافق را زنده نگه داریم تا از منافع و امنیت‌مان دفاع کرده و از وقوع چیزی بدتر جلوگیری کنیم.»

 

بورل که بناست جای «فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، را بگیرد در ادامه عنوان کرد: «اتحاد سیاسی اروپا برای حفظ این توافق بسیار مهم است.»

 

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اردیبهشت ماه سال گذشته خروج کشورش از برجام را اعلام کرده و تحریم‌های رفع شده به واسطه این توافق را علیه ملت ایران بازگرداند.

 

جمهوری اسلامی ایران یک سال پس از خروج غیرقانونی آمریکا از برجام و در واکنش به تحریم های یکجانبه و غیرانسانی این کشور علیه مردم ایران، تاکنون با دادن مهلت های ۶۰ روزه به اتحادیه اروپا برای نجات برجام، در سه مرحله گام‌هایی را برای کاهش تعهدات برجامی خود برداشته است.

 

براساس این گام‌ها، ذخایر اورانیوم ۳.۶۷ درصدی ایران از سقف تعیین‌شده در برجام یعنی ۳۰۰ کیلوگرم عبور کرده و تهران اعلام کرده که دیگر خود را متعهد به حفظ سطح غنی‌سازی اورانیوم در حد ۳.۶۷ درصد نمی‌داند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: