صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - 2019 October 24
کد خبر: ۲۵۸۸۴

کودکان بزرگترین قربانیان بحران انسانی یمن هستند

یونیسفت با انتشار بیانیه ای از وضعیت هولناک کودکان یمن در این کشور خبر داده و خواستار پایان هر چه زودتر جنگ داخلی در این کشور شده است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ جنگ یمن در حالی چهار سال را پشت سر گذارده، که حملات بی امان هوایی ائتلاف به رهبری سعودی، ده ها هزار یمنی و بویژه زنان و کودکان را به کام مرگ کشانده است.

 

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) روز پنجشنبه در بیانیه‌ای نسبت به وضعیت کودکان در جنگ یمن هشدار داد و از همه طرف‌های درگیر خواستار پایان این جنگ شد.

 

به گزارش شبکه الجزیره، سازمان یونیسف در مورد خطرات کودکان در یمن جنگ زده هشدار داد و خواستار پایان فوری درگیری طولانی مدت شد که باعث بدترین بحران بشردوستانه در جهان شده است.

 

این بیانیه در حالی صورت گرفت که یونیسف در بخشی از رویدادهای سی‌امین سالگرد کنوانسیون حقوق کودک مراسمی را در صنعا پایتخت یمن برگزار کرد.

 

"سارا بیسولوو نیانتی" نماینده یونیسف در یمن در کنفرانس خبری گفت: کودکان خواهان صلح و فرزندان سزاوار صلح هستند.

 

وی افزود: ما با هم کار خواهیم کرد تا اطمینان حاصل کنیم که حقوق کودکان محقق شده است و آنها بتوانند به آینده خود در یمن باور داشته باشند.

 

نیانتی در گفتگو با الجزیره بر اهمیت پایان دادن به جنگ تأکید کرد تا کودکان یمنی از حقوق خود بهره مند شوند.

 

وی همچنین از همه طرف های درگیر خواست تا به تعهدات خود طبق قانون بین المللی بشردوستانه عمل کنند و دسترسی سازمان ملل به کودکان نیازمند کمک را فراهم کنند.

 

مدیر برنامه‌های توسعه سازمان ملل در یمن نیز روز گذشته ضمن هشدار درباره اوضاع فاجعه‌بار این کشور گفت در هر 12 دقیقه، یک کودک زیر پنج سال در این کشور جان خود را از دست می‌‌دهد.

 

اشتاینر گفت که این آمار، فاجعه‌آمیز بودن اوضاع انسانی ناشی از تجاوزات ائتلاف سعودی-آمریکایی علیه یمن را نشان می‌دهد.

 

مدیر برنامه‌های توسعه سازمان ملل در یمن تاکید کرد که بیشتر این کودکان زیر پنج سال، به دلیل کمبود آب و مود غذایی و دارویی جان خود را از دست می‌دهند.

 

یمن از پنج سال پیش تاکنون با بزرگترین فاجعه بشری در جهان به دلیل حملات ائتلاف سعودی دست و پنجه نرم می‌کند.

 

«مارک لوکوک» معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه پیشتر هشدار داده بود که یمن در بدترین فاجعه انسانی تاریخ به سر می‌برد.

 

وی خردادماه گذشته گفته بود که بیش از نیمی از مردم یمن به کمک‌های بشردوستانه نیازمند هستند و سازمان ملل به 4.2 میلیارد دلار برای مقابله با بحران انسانی در یمن نیازمند است.

 

عربستان از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد.

 

بر اثر این تجاوز تاکنون هزاران یمنی کشته شده اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: