صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۲:۱۹
  • چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Wednesday 15 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - 2019 October 28
کد خبر: ۲۶۲۲۱

احتمال اسیر شدن یک سرباز اسرائیلی در جولان

رسانه های صهیونیستی از گم شدن یک سرباز اسرائیلی در مقر نظامی صهیونیست ها در جولان سوریه خبر می دهند، امری که احتمال دستگیری این سرباز اسرائیلی را قوت بخشیده است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ به اسارت در آمدن سربازان اسرائیلی یادآور دو رخداد در طول سالیان اخیر است، اولین مرتبه و در سال ۲۰۰۶ دو سرباز اسرائیلی در جنوب لبنان به دام رزمندگان مقاومت افتاده و به جنگ ۳۳ روزه منتهی شده و در دومین مورد گیلعاد شالیط سرباز اسرائیلی بود که در تاریخ ۲۵ ژوئن ۲۰۰۶ میلادی در مجاورت خط مرزی غزه و اسرائیل توسط نیروهای وابسته به حماس ربوده شد و به نوار غزه انتقال یافت. بعد از حدود ۵ سال اسارت وی در تاریخ ۱۸ اکتبر ۲۰۱۱ در چهارچوب توافقنامه مبادله اسراء آزاد شد.

 

پس از چندین عملیات ناموفق نظامی و تلاش‌های دیپلماتیک فراوان، نهایتاً بعد از پنج سال اسرائیل توانست از طریق مذاکره با گروه حماس این سرباز را آزاد کند. در تاریخ ۱۸ اکتبر ۲۰۱۱ طبق توافق‌های انجام شده اسرائیل با حماس، گیلعاد شلیط به سرزمین های اشغالی بازگشت و در مقابل آزادی او، رژیم اسرائیل ۱۰۲۷ زندانی فلسطینی را آزاد کرد.

 

حال اما رسانه ها از مفقود شدن یک سرباز دیگر در حوالی جولان خبر داده اند. شبکه ۱۳ تلویزیونی رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه از مفقود شدن یکی از سربازان این رژیم هنگام عزیمت به پادگان نظامی در جولان اشغالی خبر داد.

 

به گزارش این شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی، پلیس اسرائیل اعلام کرد: سرباز «الیعازر اشکنازی» بیست ساله، آخرین بار صبح یکشنبه نزدیک منزلش در شهر «کفار سابا» واقع در سرزمین های اشغالی درحالی که لباس نظامی به تن داشته، مشاهده شده است.

 

بر اساس این گزارش، به نظر می رسد که این سرباز، قصد رفتن به پایگاه نظامی محل خدمتش در جولان اشغالی را داشته است.

 

نیروهای وزارت جنگ رژیم صهیونیستی و پلیس از یکشنبه شب عملیات خود برای یافتن این سرباز را آغاز کرده اند.

 

هنوز جزئیات بیشتری در این ارتباط منتشر نشده است.

نظر شما