صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۱:۰۸
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۳ - ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - 2019 November 03
کد خبر: ۲۶۷۸۲

بازداشت تماشاگرنماهای تجزیه طلب

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور از بازداشت تعداد محدودی از تماشاگرانی خبر داد که در بازی استقلال و تراکتورسازی شعارهای تجزیه طلبی سر داده بودند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ بیان شعارهای ساختارشکنانه مبتنی بر تجزیه طلبی و همچنین توهین به اقوام ایرانی از جمله معضلات امروز برخی ورزشگاه های فوتبال است. صبح امروز نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس به نسبت به تداوم توهین های قومیتی در ورزشگاه ها هشدار داد و اظهار داشت: حقیر به عنوان یک فرد آذری توهین به قومیت‌ها و خانواده معظم شهدا در مسابقات فوتبال را محکوم می‌کنم.

 

نماینده مردم ارومیه در مجلس با بیان اینکه از هواداران تیم‌ها بخصوص تیم محبوب آذربایجان تراکتور می‌خواهیم به هیچ وجه به قومیت‌ها، فارس‌ها، کرد‌ها و گیلک‌ها توهین نکنند. اظهارداشت: در این مقطع زمانی همه باید سرباز ولایت و مطیع امر رهبر باشیم.

 

در خبر مهم دیگری در همین باره؛ معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور از بازداشت تعداد محدودی از تماشاگرانی خبر داد که در بازی استقلال و تراکتورسازی شعارهای تجزیه طلبی سر داده بودند.

 

«حسین ذوالفقاری» معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره اتفاقات اخیر در بازی استقلال و تراکتورسازی و سردادن شعارهای تجزیه‌طلبی توسط برخی تماشاگرنماها گفت: یک سری افراد معدود در بازی استقلال و تراکتورسازی شعارهای تجزیه طلبی سرداده بودند که متعلق به قوم خاصی هم نبودند.

 

وی ادامه داد: این افراد متاثر از تحرکات فراملی هستند و تاکنون نیز تعداد ۷ نفر از این افراد دستگیر شده‌اند. همچنین ۳ الی ۴ نفر دیگر نیز شناسایی شده‌اند.

 

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور خاطرنشان کرد: تعداد ۸۰ هزار نفر تماشاگر در آن بازی داشتیم و این افراد تنها تعداد معدودی بودند و ۱۰ الی ۱۵ نفر چنین حرکتی را انجام داده بودند که همانطور که گفتم، تعدادی دستگیر و مابقی نیز شناسایی شده‌اند.

 

ذوالفقاری در پاسخ به این سوال که از این دست اتفاقات در بازی تراکتورسازی قبلا نیز تکرار شده است، گفت: نیروی انتظامی، اطلاعات و دستگاه قضایی مسئول پیگیری این قضایا شده‌اند و طبق قانون با آنها برخورد خواهد شد.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به اتفاقات اخیر در عراق آیا اجازه سفر به زائران داده می‌شود؟ تصریح کرد: وزارت امور خارجه و سازمان حج و زیارت باید در این خصوص پاسخگو باشند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: