صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۵:۳۹
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۴ - ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 07
کد خبر: ۳۰۰۱۸

مقامات روس و اسرائیلی در مورد ایران و سوریه گفتگو کردند

وزرای خارجه رژیم صهیونیستی و روسیه به شکلی حضور و پوتین و نتانیاهو تلفنی در رابطه با آینده سوریه و ایران به گفتگو و تبادل آرا پرداختند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ وقوع جنگ داخلی در سوریه و دعوت دولت این کشور از ایران جهت همکاری با سوری ها جهت مقابله با تکثیر تروریسم در منطقه از ابتدای بحران داخلی سوریه تا به امروز به بزرگترین دغدغه صهیونیست ها در منطقه تبدیل شده است. حضور نیروهای محور مقاومت در نزدیکی جولان از نگاه صهیونیست ها به تکمیل حلقه محاصره انها از چند سو تعبیر شده است.

 

از همین رو و از همان ابتدا مقامات اسرائیلی به انحای مختلف کوشیدند تا با توسل به مذاکرات دیپلماتیک با آمریکا و روسیه و همینطور برخورد مقطعی نظامی با نیروهای نزدیک به ایران در سوریه، زمینه اخراج نظامیان ایران و وابستگان به محور مقاومت از سوریه را مهیا نمایند، امری که تا کنون با ناکامی تل آویو همراه بوده است.

 

به گزارش رسانه‌های صهیونیستی، «اسرائیل کاتص» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی عصر جمعه در رم با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود دیدار و درباره حضور ایران در سوریه گفت‌وگو کرد.

 

کاتص گفت که در این دیدار "بر ضرورت خروج ایران از سوریه" و "تداوم تلاش اسرائیل برای تضمین منافع امنیتی و پیشگیری از استحکام موضع ایران در سوریه" تاکید کرد.

 

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی همچنین گفت که این تلاش‌ها با هماهنگی روسیه برای پیشگیری از آسیب رسیدن به نیروهای این کشور انجام می‌شود.

 

رژیم صهیونیستی در سالیان گذشته و همزمان با آزادسازی ده‌ها روستا و شهرک سوریه، علاوه بر تجهیز تروریست‌ها به انواع سلاح و مهمات، حملات متعددی در حمایت از گروههای تروریست‌ی به نقاط مختلف این کشور داشته است.

 

آخرین تجاوز رژیم صهیونیستی به سوریه به ۲۲ خردادماه گذشته برمی‌گردد که در جریان آن منطقه‌ای در استان درعا واقع در جنوب سوریه و هم مرز با جولان اشغالی هدف حملات صهیونیست‌ها قرار گرفت.

 

از سوی دیگر، ادعاهای بی‌اساس مقام‌های صهیونیستی در حالی است که ایران با موافقت دولت قانونی سوریه در این کشور کمک بزرگی را برای مبارزه با تروریست‌ها در سوریه انجام داده است، اما آمریکا و برخی کشورهای غربی بدون مجوز و در تجاوزی آشکار نیرو به سوریه اعزام کرده‌اند.

 

پوتین و نتانیاهو درباره سوریه گفت وگو کردند

رئیس جمهوری روسیه با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره اوضاع سوریه تلفنی گفت وگو کرد.

 

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز جمعه اعلام کرد: ولادیمیر پوتین در گفت‌وگوی تلفنی با بنیامین نتانیاهو درخصوص برخی موضوعات دستور کار دوجانبه ازجمله با توجه به دیدار برنامه‌ریزی شده پوتین به اسراییل در ماه ژانویه سال 2020 گفت‌وکو کرد.

 

در گزارش آمده است: پوتین و نتانیاهو درباره مسائل مرتبط با همکاریهای روسیه و اسراییل در عرصه سوریه گفت وگو و تبادل نظر کردند.قرار است پوتین در اواسط ماه ژانویه سال آینده به سرزمین های اشغالی (اسراییل) سفر کند.روسیه و رژیم صهیونیستی در خصوص مسائل نظامی و امنیتی در سوریه همکاری می کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: