صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۱۸ - ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - 2019 December 16
کد خبر: ۳۱۰۱۶

ورود بخش خصوصی به پروژه های راه سازی عظیم

وزیر راه و شهرسازی ضمن تشریح سیاست های اولویت دار این وزارتخانه در سال پیشرو،‌ از تلاش این وزارتخانه برای ورود بخش خصوصی به پروژه‌های راه‌ سازی معمولی، اصلی و بزرگراهی کشور خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ رئیس جمهور هفته گذشته با حضور در مجلس، لایحه بودجه ۱۳۹۹ را جهت بررسی و تصویب به نمایندگان ملت ارائه داد. از بودجه سال ۱۳۹۹ به عنوان انقباضی ترین بودجه پس از انقلاب اسلامی نام برده می شود. از زمان ارائه لایحه به مجلس تا به امروز، وزرای مربوطه با حضور در کمیسیون های تخصصی به رایزنی و چانه زنی با نمایندگان مجلس مشغول می باشند.

 

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز (دوشنبه 25 آذر) پس از حضور در جلسه کمیسیون عمران در جمع خبرنگاران گفت: امروز در این کمیسیون بودجه سال 99 که مربوط به وزارت راه و شهرسازی بود را بحث و بررسی کردیم.

 

وی افزود: با توجه به اینکه از پنج ماه پیش ستاد بودجه را در وزارت راه و شهرسازی تشکیل داده‌ایم و با سازمان برنامه وبودجه هم موضوعات مورد نیازمان را طرح کرده بودیم اولویت‌هایمان در سال آتی مشخص بود.

 

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: دولت و وزارت راه و شهرسازی اولویت برای تکمیل طرح‌ها را در سال آتی برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام برای اثربخشی بیشتر و احساس مردم با اهتمام ویژه در نظر گرفتند تا آن پروژه‌ها پایان پذیرفته و برای بهره‌برداری در اختیار مردم قرار گیرد.

 

اسلامی گفت: فهرستی از پروژه‌های اولویت‌دار، الزامات و میزان بودجه آن در قالب بودجه 99 آورده شده است که این موضوع در دولت به تصویب رسیده و هم‌اکنون در قالب لایحه در اختیار مجلس است.

 

وی افزود: بودجه حمل‌ونقل در سال آتی 40 درصد افزایش دارد این در حالی است که افزایش بودجه کشور در سال 99 فقط 5 درصد بوده است.

 

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: با توجه به تحلیل‌ها و بررسی‌ها تلاش کرده‌ایم تا منابع مطمئنی را برای وزارت راه پیش‌بینی کرده و قابل تحصیل باشد.

 

اسلامی گفت: تفکیک اهم و فی الاهم کردن پروژه‌های راه و شهرسازی را در دستور کار داشتیم و تلاش کردیم برای یک بار هم که شده این موضوع را نهایی کنیم

 

وی گفت: این پروژه‌ها که بخشی از سیاست‌ها و اختیارات به استان‌ها واگذار شود تا بر همین اساس بتوانیم پروژه‌های استانی و محلی را از پروژه‌های ملی جدا کنیم نیز در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد به شرطی که پروژه‌های مقیاس استانی توسط استان‌ها و ظرفیت آنها تکمیل و نهایی شود.

 

وی گفت:‌در بودجه 99 تلاش کردیم که با اتخاذ ضوابطی بخش خصوصی را به پروژه‌های راه‌سازی معمولی، اصلی و بزرگراهی کشور سوق دهیم و بر همین اساس بنا داریم بخش خصوصی بتواند با استفاده از منابع خود ضمن تکمیل این پروژه‌ها دستاوردهای لازم را داشته باشد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: