صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۵:۳۰
  • پنجشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 01 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۴ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 January 23
کد خبر: ۳۴۲۶۳

چین و پاکستان ادعاهای آمریکا در خصوص «سی پیک» را رد کردند

دولت‌های چین و پاکستان ضمن واکنش به ادعاهای معاون وزیر خارجه آمریکا اعلام کردند: هیچ کشوری حق دخالت در تعاملات اسلام آباد و پکن را ندارد.

به گزارش راهبرد معاصر؛  «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان در واکنش به ادعاهای «آلیس ولز» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور آسیای جنوبی و میانی اعلام کرد: ما در مسیر تکمیل کریدور اقتصادی چین و پاکستان تنها منافع کشور خودمان را در نظر خواهیم گرفت.

 

وی تصریح کرد: به دیگر کشورها حق در خالت در امور داخلی خود را نمی دهیم و برای انجام این پروژه اقتصادی تمام جوانب لازم را سنجیده‌ایم.

 

قریشی گفت: جنوب آسیا با مسائل بزرگی مانند مساله کشمیر مواجه است و بهتر کشورهایی که مدعی تلاش برای تامین امنیت منطقه هستند به این مساله توجه کنند.

 

از سوی دیگر وزارت خارجه چین نیز به بیانات ولز واکنش نشان داده و آن را دخالت آشکار در روابط دیگر کشورها دانست.

 

در بیانیه وزارت خارجه چین آمده است: سخنان ولز موضوع تازه‌ای نداشت و او اتهام زنی های گذشته خود را برای تخریب روابط اسلام آباد پکن تکرار کرد.

 

چین تاکید کرد: آمریکا کاملا می داند که حقایق میدانی چیست ولی مصر است تا با پافشاری بر دروغ به تنش در منطقه دامن بزند.

 

پکن اظهار داشت: کریدور اقتصادی مشترک چین و پاکستان پیش از همه به سود مردم پاکستان است و علی رغم تکمیل نشدن برخی فازهای این پروژه برای 75 هزار پاکستانی موقعیت شغلی ایجاد شده است.

 

روز گذشته ولز اعلام کرد: چین و پاکستان برای انجام سی پیک از شرکت هایی استفاده می کنند که در لیست سیاه بانک جهانی قرار دارند و ممکن این مساله در خارج شدن نام پاکستان از لیست خاکستری FATF موثر باشد.

 

منبع: تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: