صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۴:۰۸ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - 2020 February 10
کد خبر: ۳۵۶۵۱

خبر خوش برای رانندگان/ لغو عوارض ورود به طرح ترافیک تهران

به دنبال صدور حکم نهایی دیوان عدالت، دریافت عوارض ورود به طرح ترافیک تهران در کنار جریمه ورود به طرح لغو شد و مبلغی به عنوان عوارض طرح ترافیک از رانندگان دریافت نخواهد شد.

به گزارش راهبرد معاصر، پرداخت عوارض ورود به طرح ترافیک تهران تصمیمی بود که شورای شهر تهران برای کنترل ورود خودروها به محدوده طرح ترافیک گرفته بود و بر اساس آن رانندگان در زمان ورود غیرقانونی به منطقه طرح، علاوه بر جریمه توسط پلیس اگر از سقف مشخص شده بیشتر در محدوده می ماندند باید عوارض ورود به طرح ترافیک را نیز پرداخت می کردند.


دریافت عوارض ورود به طرح ترافیک از زمان تصویب شورای شهر تهران در تاریخ 10 بهمن 96 اجرایی شد اما مورد اعتراض پلیس راهنمایی و رانندگی، دیوان محاسبات و چند شاکی حقیقی قرار گرفت و مساله به دیوان عدالت ارجاع شد و نهایتا در روز 20 بهمن 98 پس از دو سال اجرا ابطال شد.


همچنین دیوان عدالت اداری ثبت نام و خرید طرح ترافیک روزانه بیش از حد مجاز تردد روزانه در محدوده طرح ترافیک تهران را غیرقانونی دانست و اعلام کرد با توجه به تعیین سقف 103 هزار ورود به محدوده طرح در تهران، پلیس موظف است از ورود خودروهای بیشتر طبق قانون ممانعت کند و شورای شهر حق فروش طرح ترافیک بیش از این مقدار را نخواهد داشت.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: