صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - 2020 March 09
کد خبر: ۳۷۸۰۷

کلاهبرداری میلیاردی با وعده ازدواج

سامان با وعده ازدواج و به بهانه سرمایه‌گذاری در بورس و پرداخت سود ماهانه، اعتماد مال‌باختگان را جلب و از شاکیان بیش از مبلغ ۱۰ میلیارد ریال دریافت کرده است

به گزارش راهبرد معاصر، کلاهبردار حرفه‌ای که با وعده ازدواج اعتماد مال‌باختگان را جلب و مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از آنان کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.

 

بیست‌وششم شهریور دو پرونده از سوی شعبه ۵ بازپرسی دادسرای ناحیه ۲۳ تهران با موضوع کلاهبرداری گسترده در شهرستان‌های اندیمشک و اصفهان از سوی فردی به نام سامان ۴۰ ساله به اداره چهاردهم پلیس آگاهی ارجاع شد.

 

در بررسی پرونده‌ها مشخص شد سامان با وعده ازدواج و به بهانه سرمایه‌گذاری در بورس و پرداخت سود ماهانه، اعتماد مال‌باختگان را جلب و از شاکیان بیش از مبلغ ۱۰ میلیارد ریال دریافت کرده است، ولی پس از مدتی به تلفن‌های آن‌ها پاسخ نداده و از محل سکونتش متواری و در شهر تهران مخفی شده است.

 

در پایش‌های اطلاعاتی مشخص شد متهم سابقه‌دار است و پیش‌تر با عناوین مجرمانه تحصیل مال نامشروع، کلاهبرداری و... دستگیر شده و اکنون واحد آپارتمانی لوکسی را در محدوده نیاوران برای اجرای نقشه کلاهبرداری از دختران جوان اجاره کرده است.

 

کارآگاهان در گام بعدی تحقیقات پلیسی موفق شدند مخفیگاه متهم را شناسایی کنند و تحت مراقبت‌های ویژه قرار دهند. آن‌ها سپس با هماهنگی‌های قضائی در یک عملیات پلیسی موفق شدند متهم را زمانی که قصد خروج از مخفیگاهش را داشت، دستگیر کنند.

 

سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی‌پور، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت، با تأیید این خبر گفت: با توجه به دستگیری زودهنگام سامان، اجرای نقشه کلاهبرداری وی در شهر تهران عملی نشد و متهم پس از دستگیری و اعتراف به جرائم ارتکابی، به مرجع قضائی معرفی شد و با صدور قرار قانونی به شهرستان اندیمشک انتقال یافت./ شرق

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: