صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 January 31
کد خبر: ۳۸۵۷
صدرعاملی:

«سال دوم دانشکده من» با کم‌ترین تغییر اکران عمومی می شود

رسول صدرعاملی کارگردان سینمای ایران می‌گوید: این روزها همه از دغدغه‌مندی صحبت می‌کنند، اما من دغدغه‌ای برای نگارش فیلم‌هایم ندارم و فقط دنبال آنم که کجا داستان تازه و نویی هست که به آن نپرداخته‌اند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ رسول صدرعاملی کارگردان سینمای ایران که شب گذشته با فیلم سینمایی «سال دوم دانشکده من» در جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کرد، گفت: این روزها فیلمسازی کار خیلی دشواری شده است.

وی در ادامه افزود: من برای تجربه شخصی خودم باید بدانم چه چیزی می‌سازم. وقتی می‌دانم سر ذوق و شوق می‌آیم، دیگر برایم مهم نیست چه اتفاقاتی می‌افتد.

صدرعاملی اظهار داشت: می‌خواستم داستان «سال دوم دانشکده من» را تجربه کنم. بنابراین به یک جهان کاملا انتزاعی سرشار از رفاقت‌ها، خیانت‌ها، مرز بین خیانت و رفاقت، گناه و لذت و مسائل اخلاقی پرداختم و این دو دنیا مدام بین دو کاراکتر زن داستان در حال گردش است.

وی درباره پرداخت به کاراکتر «آوا» در داستان گفت: آوا شخصی است که مثل هر دختر دیگری عاشق شده و زندگی می‌کند؛ منتها خوردن قرص‌های آرام‌بخش را انتخاب می‌کند و بدان‌ها پناه می‌برد.

صدرعاملی با بیان اینکه فیلم پروانه نمایش خود را دریافت کرده است، گفت: قرار نیست تغییری در ساختار و فرم فیلم برای اکران عمومی بدهیم؛ منتها امکان دارد بخشی از نیمه اول را برای اکران عمومی، قدری مختصرتر کنم.

صدرعاملی درپاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کار جدیدش در چه محوری خواهد بود، گفت: الان یک قصه جدید در دست نگارش دارم و امیدوارم بعد از عید آن را به فیلمنامه برسانم؛ چون من ابتدا قصه را می‌نویسم و بعد که تمام شد با یک نفر دیگر فیلمنامه آن را می‌نویسم. این روش کارم است.

وی درباره دغدغه‌اش نسبت به نگارش کار جدید گفت: همه امروز از دغدغه‌مندی صحبت می‌کنند. من این چیزها را متوجه نمی‌شوم؛ منتها به این فکر می‌کنم که چه موضوعی جالب یا جذاب است یا اینکه قبلا گفته یا ساخته نشده، به همان سمت گرایش پیدا می‌کنم.

منبع: فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: