صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۰:۰۶
  • پنجشنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۱
  • Thursday 29 September 2022
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۶ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 March 26
کد خبر: ۳۹۰۲۴

کاهش ۸۰ درصدی مسافران مترو و اتوبوس

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران درباره آمار کاهش مسافر در مترو و اتوبوسرانی، گفت: در مقایسه با تعطیلات نوروز سال 1398 با بیش از 80 درصد کاهش مسافر در مترو و اتوبوسرانی روبرو بودیم.

به گزارش راهبرد معاصر؛ یوسف حجت، سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران درباره پیشنهاد شورای اسلامی شهر تهران به ستاد ملی کرونا بابت تعطیلی حمل و نقل عمومی شهر، توضیح داد: با وجود اینکه یکی از دلایل شیوع کرونا در ایتالیا و اسپانیا حمل و نقل عمومی بوده اما هیچ یک از این دو کشور حمل و نقل عمومی خود را تعطیل نکرده‌اند.

 

حجت درباره آمار کاهش مسافر در مترو و اتوبوسرانی، گفت: در مقایسه با تعطیلات نوروز سال 1398 با بیش از 80 درصد کاهش مسافر در مترو و اتوبوسرانی روبرو بودیم. البته اگر با اسفند ماه سال گذشته مقایسه شود، کاهش مسافر بیش از 90 درصد بوده است.

 

حجت در ادامه افزود: با توجه به شیوع کرونا و کاهش مسافران حمل و نقل عمومی، با کاهش درآمد هم مواجهه شده‌ایم. کاهش درآمد حمل و نقل عمومی تبدیل به یک معضل بزرگ برای ما شده است. البته این مسئله را طی مکاتباتی با دولت درمیان گذاشته‌ایم اما تاکنون پاسخی دریافت نشده است.

 

وی با بیان اینکه شیوع کرونا در پایتخت سبب شده که شهرداری فشار زیادی را متحمل شود، افزود: شهرداری باید از منابع موجود خود، نیازهای اصلی از جمله مواد ضدعفونی کننده، ماسک، دستکش و ... را تأمین کند که این اقدام را هم به تنهایی و بدون هیچ کمکی انجام داده است.

 

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان تأکید کرد: ملزومات بهداشتی توسط اعتبارات مالی شرکت واحد اتوبوسرانی، مترو و تاکسیرانی تهیه می‌شود و در اختیار کارکنان قرار می‌گیرد؛ دولت هیچ کمکی در این زمینه به ما نکرده است.

 

منبع: فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: