صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۲۳ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - 2019 February 05
کد خبر: ۴۱۹۳

حمایت ۸ کشور عربی از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب

کشورهای لبنان، الجزایر، عراق، تونس، مصر، سودان، امارات و بحرین هشت کشوری هستند که نسبت به بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، موضع مثبتی دارند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ دستکم ۸ کشور عربی از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب حمایت می‌کنند. این خبر را اسپوتنیک به نقل از منبع آگاه خود اعلام کرده است. به گفته این منبع آگاه، کشورهای لبنان، الجزایر، عراق، تونس، مصر، سودان، امارات و بحرین هشت کشوری هستند که نسبت به بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، موضع مثبتی دارند.

 

«احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب روز گذشته اعلام کرده بود که بازگشت دمشق به اتحادیه عرب نیازمند موافقت تمام اعضای آن است.

 

«فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه پیش از این گفته بود هیچکس نخواهد توانست برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، شرایطی را تحمیل کند، زیرا دمشق تسلیم تهدید و باج‌گیری نخواهد شد.

 

اتحادیه عرب متشکل از ۲۲ کشور است که در سال ۲۰۱۱ و در پی آغاز جنگ سوریه، عضویت این کشور را لغو کرد. در اواخر سال ۲۰۱۸ و پس از پیروزی سوریه در جنگ ۸ ساله علیه گروه‌های تروریستی تحت حمایت آمریکا و کشور‌های عربی، برخی کشور‌های عضو این اتحادیه آغاز به بازگشایی سفارت‌های خود در دمشق کردند.

 

در دسامبر ۲۰۱۸، امارات و بحرین نخستین اعضای اتحادیه عرب بودند که اعلام کردند سفارت‌های خود را در سوریه بازگشایی می‌کنند. همزمان با اعلام بازگشایی سفارت‌های کشور‌های حوزه خلیج فارس در سوریه، برخی کشور‌های اتحادیه عرب حمایت ضمنی خود را از بازگشت این کشور به اتحادیه اعلام کردند.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: