صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۲:۰۷ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 May 21
کد خبر: ۴۳۴۲۷
ناصر ایمانی در گفتگو با راهبرد معاصر مطرح کرد:

تخریب قالیباف ناشی از تفاوت سطح مدیریتی او و رقبایش است

تا آغاز به کار مجلس و برگزاری انتخابات درون مجلسی برای انتخاب رییس مجلس و روسای کمیسیون ها حتما با انواع و اقسام هجمه ها و تخریب ها مواجه می شویم که نام آقای قالیباف به دلیل برجسته بودن سطوح مدیریتی و اعتماد مردم به شیوه مدیریت وی بیشتر از بقیه مطرح و برجسته می شود!

 

به گزارش راهبرد معاصر؛ شاید در بین منتخبین مجلس یازدهم تعداد انگشت شماری از نمایندگان ره یافته به مجلس شورای اسلامی باشند که نه تنها در عرصه داخلی بلکه در عرصه بین المللی شناخته شده اند، یکی از این چهره ها کسی نیست جز شهردار اسبق تهران با دوازده سال سابقه مدیریتی که تهران را تبدیل به یکی از شهرهای کرد که در مدیریت شهری درعرصه های بین المللی مطرح کرد. این روزها سر و صدای تخریب علیه مدیری که مقام معظم رهبری او را جهادی نامیده اند نه تنها از سوی طیف مخالف، بلکه از کسانی که نام خود را اصولگرا می نامند دیده و شنیده می شود. ناصر ایمانی کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی چرایی تخریب و حمله به آقای قالیباف را در آخرین روزهای کاری مجلس دهم و حضور نمایندگان دور آتی به مجلس تشریح کرده است.

 

هفته های گذشته حاشیه هایی در بین اصولگرایان و اصلاح طلبان بر سر بحث ریاست آقای قالیباف در مجلس یازدهم مطرح شده است اگر به این بحث تخصصی نگاه کنیم چرا ریاست آقای قالیباف بر مجلس به نظر منطقی تر از سایر منتخبین راه یافته به مجلس آتی است؟

واقعیت این است آقای قالیباف نسبت به راه یافتگان به یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی سرشناخته تر هستند ومردم وی را بیش از سایرین می شناسند. آقای قالیباف از این نظر برای مردم آشناتراست چرا که سابقه اجرایی بیشتری نسبت به راه یافتگان مجلس آتی دارد. با نگاهی به سابقه مدیریتی و سطح مدیریتی وی تفاوت های محسوسی بین او و سایر منتخبین مجلس یازدهم احساس می شود، لذا شناخته شدن آقای قالیباف و سطح توجه مردم به مدیریت شناخته شده وی منجر به چالش هایی درانتخاب رئیس آینده مجلس شورای اسلامی شده است که بعضا در اخبار و رسانه ها شاهد آن هستیم.

 

مساله این است که مردم آقای قالیباف را در سطوح مختلف مدیریتی از نیروی انتظامی تا شهرداری تهران دیده اند، اما برخی از منتخبین مجلس یازدهم با این که در سطوح مدیریتی یا دانشگاهی بوده اند اما چندان برای مردم شناخته شده نیستند، لذا با نزدیک تر شدن به پایان کار مجلس دهم و آغاز حضور نمایندگان منتخب در مجلس یازدهم برخی از منتخبینی که مایل بر نشستن بر کرسی ریاست مجلس هستند با توجه به اینکه بین خود و آقای قالیباف از نظر فعالیت اجرایی و سطوح مدیریتی فاصله بسیار زیادی می بینند یا اگر فاصله بسیار زیادی را عنوان نکنم، فاصله زیادی بین آن ها و آقای قالیباف وجود دارد به دنبال نقد عملکرد و مدیریت آقای قالیباف برآمده اند. نقدهای عنوان شده به نظر مردم نوعی اقدام تخریبی علیه آقای قالیباف است و مردم به خوبی متوجه انتقادات هستند که به چه دلیلی بیان می شود، چرا که فاصله زیاد نمایندگان مجلس یازدهم با آقای قالیباف برخی را به بیان چنین موضوعات انتقادی علیه وی برانگیخته کرده است.

 

چرا در این بین برخی از اصولگرایان آتش بیار معرکه شده اند در حالی که بر وحدت رویه و توجه به منافع مردم تاکید دارند؟

به هر حال آتش هایی که از آن نام بردید ناشی از اختلاف نظرهای است که در بین اصولگرایان وجود دارد. اصولگرایان که در طیف های مختلفی حضور دارند اظهار نظرهای خاص خود را دارند. قبل از انتخابات مجلس یازدهم شاهد بودیم وحدت بین اصولگرایان دیر هنگام و سخت حاصل شد اما در حال حاضر که موضوع ریاست مجلس و کمیسیون های مجلس یازدهم مطرح شده است دامنه این اختلافات بیشتر از گذشته خود را نشان می دهد، بنابراین تا آغاز به کار مجلس و برگزاری انتخابات درون مجلسی برای انتخاب رییس مجلس و روسای کمیسیون ها حتما با انواع و اقسام هجمه ها و تخریب ها مواجه می شویم که نام آقای قالیباف به دلیل برجسته بودن سطوح مدیریتی و اعتماد مردم به شیوه مدیریت وی بیشتر از بقیه مطرح و برجسته می شود! از سوی دیگرجریان سیاسی رو به روی اصولگرایان هم از غفلت به وجود آمده دراین جریان به نفع خود بهره برداری می کند تا با هجمه های منسجم و هدف داری عملکرد مدیریتی آقای قالیباف را زیر سوال ببرند و پروژه تخریب را در آغاز به کار مجلس شورای اسلامی دنبال کنند.

 

با توجه به موقعیت ممتاز اجرایی آقای قالیباف و اذعان و اعتراف مردم به این موضوع آیا هجمه ها علیه وی به نتیجه می رسد؟

مسلما تا زمانی که تخریب ها به شکل ناجوانمردانه دنبال می شود باعث تضعیف جایگاه آقای قالیباف نمی شود. عملکرد آقای قالیباف درکلانشهری چون تهران هر روز پیش چشم مردم است؛ مردم عملکرد وی را با این دوره شهرداری و شورای شهر به خوبی مقایسه می کنند لذا تخریب ها وهجمه های صورت داده شده نه تنها تاثیر گذار نیست بلکه اثر معکوس خود را با رویکرد بیشتر اذهان عمومی به آقای قالیباف نشان می دهد. مردم از مدیریت های آقای قالیباف چه در نیروی انتظامی و در شهرداری تهران خاطره خوشی دارند. به هر حال نمی توان گفت مدیریت وی در دوران مدیریت دوازده ساله شهرداری یا در نیروی انتظامی خالی از هر گونه اشکال یا چالشی است. در هر مدیریتی بسته به میزان بزرگی و کار آن احتمال وقوع خطاهایی وجود دارد واین موضوعی طبیعی است، اما اگر از مردم نظر سنجی شود و از آنها درباره عملکرد شهرداران و نیروی انتظامی در این سالها پرسیده شود قطعا آقای قالیباف رتبه اول را کسب می کند چرا که طرح ها و ایده ها و مدیریت وی در عرصه های مختلف عواید قابل توجهی برای مردم به دنبال داشته که در مجموع نظر مردم به وی مثبت شده است. قطعا مردمی که احساس کنند افرادی با اهداف سیاسی به دنبال تخریب آقای قالیباف هستند عکس العمل متفاوتی نشان می دهند.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: