صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۷:۴۴
  • يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 12 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۰ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - 2020 June 16
کد خبر: ۴۶۴۴۳

لزوم نظارت دولت بر روند اجرای پروتکل های بهداشتی

چند تن از اعضای سازمان نظام پزشکی طی نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور خواستار توجه دولت براولویت قرار دادن حفظ جان و سلامت مردم بر همه امور دیگر شدند.

به گزارش راهبرد معاصر، چند تن از اعضای سازمان نظام پزشکی طی نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور خواستار توجه دولت بر اولویت قرار دادن حفظ جان و سلامت مردم بر همه امور دیگر تاکید کردند.

 

متن این نامه به شرح زیر است:

ضمن تشکر و تقدیر از مساعی دولت محترم و به ­ویژه مسوولین درد آشنای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جانفشانی جامعه سربلند پزشکی و پرستاری کشور در پاندمی بیماری کووید 19، به استحضار می‌رساند نگرانی موجود از اوج‌گیری مجدد بیماری و افزایش مناطق قرمز در کشور که علاوه بر آسیب جانی و سلامت مردم، موجب هدر رفتن زحمات ارزشمند جامعه خدوم پزشکی کشور و فرسودگی کادر درمان خواهد شد ضرورت عنایت ویژه و بازنگری دولت محترم به روند جاری را ایجاب می­‌کند.

 

بدیهی است با توجه به راهبرد «اولویت حفظ جان و سلامت مردم و انسان­ها بر همه امور دیگر»، تصمیم­‌ها، سیاست‌گذاری­‌های کلان و تاریخی دولت محترم در این برهه زمانی نقش تعیین کننده و ماندگاری در کنترل این بحران خواهد داشت. لذا انتظار می­رود در کنار توصیه­‌ها و تأکیدات مسئولین اجرایی محترم، نقش نظارتی و کنترل جدی و انتظامی دولت محترم بر اجرای پروتکل‌­های علمی و ابلاغی وزارت بهداشت و نیز توجه ویژه به تأمین نیازهای ضروری بخش سلامت در این مقطع زمانی مورد تأکید و ابرام جنابعالی قرار گیرد.

 

منبع: فارس

نظر شما