صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۲:۴۲
  • سه‌شنبه ۰۵ مهر ۱۴۰۱
  • Tuesday 27 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۹ - ۱۴ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 04
کد خبر: ۴۸۹۷۶

موضع قاطع عربی در برابر طرح اشغال کرانه باختری

رئیس مجلس الأمه (پارلمان) کویت تأکید کرد که طرح‌های یکجانبه رژیم صهیونیستی برای الحاق دره اردن بایستی با موضع قاطع عربی و بین‌المللی مواجه شود.

به گزارش راهبرد معاصر «علی الغانم» رئیس پارلمان کویت اقدامات رژیم صهیونیستی برای الحاق دره اردن را باطل توصیف کرد و گفت که اتخاذ مواضع عملی و قاطع عربی و بین‌المللی در مخالفت با نقض قطعنامه‌های بین‌المللی به خصوص بخش مربوط به اراضی اشغالی سال ۱۹۶۷، ضروری است.

الغانم همچنین به تمامی کشورهای عربی، اسلامی و بین‌المللی که مخالفت خود با طرح صهیونیستی اشغال کرانه باختری را اعلام کرده‌اند به ویژه اردن درود فرستاد و بر اهمیت اقدام عربی با هماهنگی شرکای بین‌المللی جهت مخالفت با این اقدامات یکجانبه و قلدرمآبانه رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

به نوشته روزنامه کویتی«القیس»، الغانم همچنین تصریح کرد که به نمایندگی از سوی اعضای پارلمان کویت بر مخالفت کامل با این اقدامات خصمانه تأکید کرده و آمادگی خود را برای همکاری با پارلمان‌های عربی و دوست در تمامی محافل پارلمانی منطقه‌ای و بین‌المللی جهت افشای اقدامات صهیونیست‌ها و جلب دیدگاه عمومی مردمی و بین‌المللی مخالف این اقدامات، اعلام می‌کنیم.

۲۸ ژانویه گذشته «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا طرح موسوم به «معامله قرن» را اعلام کرد که نقض حقوق فلسطینیان برای تشکیل دولت مستقل فلسطین است و به موجب این طرح شهر اشغالی قدس پایتخت رژیم صهیونیستی می‌شود.

از سوی دیگر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از طرح اشغال ۳۰ درصد از اراضی کرانه باختری خبر داده است.

فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: