صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۹:۴۰
  • سه‌شنبه ۰۱ شهريور ۱۴۰۱
  • Tuesday 23 August 2022
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۲ - ۲۱ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 11
کد خبر: ۵۰۱۴۲

ارزش سهام عدالت امروز شنبه 21 تیر ۹۹

قیمت روز سهام عدالت امروز شنبه 21 تیر ماه و در پایان معاملات بازار  به نزدیک 17 میلیون تومان رسید.

به گزارش راهبرد معاصر قیمت سهام عدالت  500 هزار تومانی به 16 میلیون و 947 هزار تومان رسید تا قیمت روز سهام عدالت  در پایان معاملات امروز به مرز 17 میلیون تومان برسد. در حالی سهامداران امروز سود 90 هزار تومانی را تجربه کردند که شاخص کل بازار سهام  سقوط کرد و اغلب سهام بازار در صف فروش قرار داشتند. بر این اساس ارزش 30 درصد قابل فروش سهام عدالت در روز شنبه 21 تیر ماه به 5 میلیون و84 هزار تومان رسید.

 

جزئیات طرح ارائه سهام عدالت به جامانده ها

مهدی طغیانی  با اشاره به اینکه بر اساس طرح مجلس نزدیک به 10 میلیون نفر دیگر بایستی سهام عدالت دریافت کنند، گفت: مجلس بر اجرایی شدن این طرح تأکید دارد هر چند وزارت اقتصاد اعلام می‌کند که سهامی برای واگذاری به مشمولان جدید وجود ندارد، اما با پیگیریهای مجلس یازدهم مشمولان می‌توانند به دریافت این سهام امیدوار باشند.

 

سخنگوی کمیسیون اقتصادی، با اشاره به اینکه فقط موالید خانوارهای تحت پوشش سازمانهای حمایتی (کمیته امداد و...)مشمول سهام عدالت جدید خواهند شد، گفت: ارائه سهام عدالت جدید به همه موالید افرادی که از قبل دارای سهام عدالت بوده‌اند نمی‌تواند با عدالت سازگار باشد البته جزئیات این موضوع همچنان در دست بررسی است.

وی گفت: ماجرای توقف عرضه دو صندوق قابل معامله و ابهامات سهام برگشتی در سال 94 همچنان در دست بررسی است، اما در طرح مجلس دولت ملزم به ارائه سهام عدالت به مشمولان جدید و جاماندگان خواهد شد. به هر حال بایستی تکلیف سهام عدالت باز پس گرفته شده از مردم در سال 94 مشخص شود.

به گفته این عضو کمیسیون اقتصادی، حدود 900 هزار نفر از کمیته امداد و 300 هزار نفر از بهزیستی مشمول جدید سهام عدالت خواهند بود.

طغیانی با اشاره به اینکه 1.8 میلیون نفر نیز جامانده طرح سهام عدالت از دهه هشتاد هستند، ادامه داد: بیش از 6.5 میلیون نفر نیز از خانوارهای دهک یک تا شش که از دریافت سهام عدالت جامانده اند، از مشمولان طرح مجلس خواهند بود.

 این عضو کمیسیون اقتصادی روز گذشته اعلام کرده بود وزیر اقتصاد متعهد شده است به صورت کتبی به مجلس اعلام کند عرضه های جدید دولت ارتباطی به سهام عدالت پس گرفته شده از مردم در سال 94 ندارد.

 

پذیرش شرکت‌های استانی سهام عدالت در بورس کار سختی نیست

حسن قالیباف اصل با اشاره به اینکه مقرر شده بود تا یکم تیرماه سبد سهام شرکت های سرمایه گذاری استانی نهایی شود و دارایی مشمولان سهام عدالت که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند به این شرکت ها منتقل شود، گفت: سبد سهام این شرکت ها نهایی و توسط سازمان خصوصی سازی به شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام شده است.

رییس سازمان بورس با بیان اینکه بحث دوم پذیرش این شرکت ها در بورس است، افزود: سرمایه جدید شرکت های سرمایه گذاری استانی پس از افزایش سرمایه ثبت می شود و مشمولین سهام عدالت می توانند ارزش دارایی ها را مشاهده کنند.

قالیباف اصل با اشاره به این که باتوجه به اینکه پورتفوی این شرکت ها بورسی است پذیرش آنها در بورس تهران کار سختی نیست، ادامه داد: در این خصوص هیات مدیره شرکت ها موظف شدند بطور جدی به انجام امور پذیرش بپردازند که در صورت عدم انجام، تخلف از این آیین نامه محسوب می شود.

وی گفت: طبق آمارها 30 میلیون نفر از مشمولین روش غیر مستقیم را انتخاب کردند که سهامدار شرکت های سرمایه گذاری استانی بشمار می آیند.

وضعیت امروز بازار بورس

امروز شنبه (۲۱ تیر) شاخص کل با افت ۱۲ هزار واحدی وارد کانال یک میلیون و ۷۴۱ هزار و ۲۶۹ واحدی شد.

ارزش بازار ۶۴.۴۶۲.۱۵۱ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۱۶۰.۰۰۸ میلیارد ریال و حجم معاملات ۹.۵۱۱ میلیارد سهم بود.

امروز شاخص کل در ابتدای ساعت معاملات تا ارتفاع یک میلیون و ٧۶٧ هزار واحدی هم پیشروی کرد اما با گذر از یک ساعت ابتدایی بازار به مرور فشار عرضه‌ها بالا گرفت تا جایی که بخش بااهمیتی از رشد نماگر اصلی بازار کاسته شد و برای دومین روز متوالی شاخص هم‌وزن با رنگ سرخ به کار خود خاتمه داد. به نظر ٢ عامل در فشار عرضه بازار چهارشنبه موثر بوده است.

 

برترین صفوف خرید در پیش گشایش امروز:

 

#خمحرکه/ حجم صف: ۷۲۵ میلیون/ قیمت: ۱۱,۳۴۰ ریال

#وآیند/ حجم صف: ۴۹۰ میلیون/ قیمت: ۱۳,۷۳۵ ریال

#شستا/ حجم صف: ۴۰۹ میلیون/ قیمت: ۳۰,۷۴۰ ریال

#شپنا/ حجم صف: ۲۰۹ میلیون/ قیمت: ۳۴,۴۸۰ ریال

#ونیکی/ حجم صف: ۱۳۶ میلیون/ قیمت: ۳۲,۳۸۰ ریال

#بساما/ حجم صف: ۷۵ میلیون/ قیمت: ۱۳,۰۹۶ ریال

#سمایه/ حجم صف: ۶۵ میلیون/ قیمت: ۷۶۸۱ ریال

#وزمین/ حجم صف: ۵۴ میلیون/ قیمت: ۱۱,۶۰۰ ریال

#ورازی/ حجم صف: ۵۳ میلیون/ قیمت: ۸۱۳۶ ریال

 

توقف نمادهای #شیران، #قشرین، #ثپردیس، #ختراک، #کپشیر به علت افشای اطلاعات بااهمیت

زمان انجام معاملات در نماد معاملاتی شرکت لیزینگ پارسیان (#ولپارس) از ساعت ۱۲:۴۵الی ۱۳:۵۰ می باشد. همچنین دوره سفارش گیری در نماد مذکور از ساعت ۱۲:۴۵ الی ۱۲:۵۰ می باشد. لازم به ذکر است پس از دوره سفارش گیری معاملات در همان دامنه نوسان قیمت انجام خواهد شد. مدیریت عملیات بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران

#سخزر با توجه به تغییرات بیش از ۲۰ درصدی قیمت سهام، به مدت ۶۰ دقیقه در وضعیت سفارش گیری قرار می گیرد و سپس معاملات در دامنه نوسان فعلی ادامه خواهد یافت.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: