صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۱۶ - ۲۳ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 13
کد خبر: ۵۰۴۵۴
واشنگتن‌پست:

ترامپ بیش از 20 هزار ادعای غلط یا گمراه کننده داشته است

یک روزنامه آمریکایی گزارش داد رئیس‌جمهور آمریکا تا نهم جولای سال جاری میلادی، بیش از 20 هزار ادعای نادرست یا گمراه‌کننده مطرح کرده و متوسط ادعاهای نادرست او در 14 ماه منتهی به این تاریخ، 23 مورد در روز بوده است.

به گزارش راهبرد معاصر، روزنامه «واشنگتن پست» در تحلیلی نوشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بیش از ۲۰ هزار ادعای غلط یا گمراه کننده داشته است.

 

این روزنامه آمریکایی بر اساس داده‌های یکی از زیرمجموعه‌های خود با نام پایگاه داده «Fact Checker» نوشته، ۸۲۷ روز طول کشید تا ترامپ رکورد بیش از ۱۰ هزار ادعای غلط یا گمراه‌کننده را بزند و این مسئله بدان معناست که رئیس‌جمهور آمریکا روزانه به طور متوسط ۱۲ ادعا داشت.

 

واشنگتن پست در ادامه نوشت، اما در نهم جولای (نوزدهم تیر ماه)، یعنی ۴۴۰ روز بعد، ترامپ از ۲۰ هزار مورد ادعای خود گذر کرد و در دوره 14 ماهه منتهی به این تاریخ، به‌طور متوسط روزانه 23 ادعای نادرست مطرح کرده است. این آمار شامل موارد مربوط به رویداد‌هایی است که به جلسه استیضاح او منتهی می‌‌شود و اظهاراتی که وی در مورد بیماری همه‌گیر کووید - ۱۹ بیان کرد و همچنین گفته‌هایی که در مورد اعتراضات بعد از قتل «جورج فلوید» اظهار داشت.

 

منبع:فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: