صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۸:۰۲
  • سه‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
  • Tuesday 09 August 2022
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۳۰ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 20
کد خبر: ۵۱۳۴۶
یادداشت اختصاصی ابوالفضل ظهره‌وند، کارشناس مسائل بین الملل

باز شدن مجرای تنفسی جهان؛ مساوی با سقوط رژیم صهیونیستی

قطعا با حذف اسرائیل کشورهای مرتجع عربی منطقه نیز شاهد تغیرات جدی و مطالبات مردمی برای روی کار آمدن حکمرانان مردمی نه نوکران آمریکا خواهند بود. با حذف اسرائیل دیگر رژیمی به نام سعودی هم در ریاض برای تربیت داعش و نیروهای تروریستی و به خاک وخون کشیدن صدها هزار مسلمان در سراسر منطقه و دنیا نقشه نخواهد کشید.

به گزارش راهبرد معاصر؛ واقعیت این است که کشورهای مرتجع عربی منطقه در چارچوب تحولات بین المللی دست به رفتارهایی زده اند که بین آنها و غرق شدگان در میان امواج بزرگ دریا تفاوت خاصی نمی توان قائل شد. امروز کسانی که به انحاء مختلف در آشکار یا پنهان با مواضع رژیم صهیونیستی همراهی می کنند و به جای دشمنی با این رژیم منحوس در زیر پرچم آمریکا مهر تاییدی بر بودن رژیم صهیونیستی در منطقه زده اند به نوعی خود را به کشتی در حال غرق شدن آمریکا و رژیم صهیونیستی متصل کرده اند.

 

بی تردید افول آمریکا موضوع جدی است، کشوری که میلیون ها نفراز مردمانش نمادهای نژادپرستی و ضد حقوق انسانی را پایین می کشند و بی باکانه در برابریک درصد صهیونیست ثروتمند و نژاد پرست این کشور ایستاده و شعار آزادی و ضد نژاد پرستی و کرامت انسانی سر می دهند، نشانه های روشنی از افول قدرتی است که خود را قدرت بلامنازع و رهبر جهان عنوان می کرد.

 

 واقعیت این است افول آمریکا به معنای ته کشیدن و پایان یافتن رژیم صهیونیستی و همراهان مرتجع این رژیم در سطح منطقه است و قطعا اسرائیلی روی زمین باقی نخواهد ماند که به دنبال اجرای طرح های منحوسی چون گسترش سرزمین های اشغالی یا الحاق کرانه باختری باشد.

 

رژیم صهیونیستی همانند فرد در حال غرق شدن برای باقی ماندن خود بر روی آب یا تداوم حیات به شدت دست و پا می زند، نمونه واضح این مثال را از زبان وزیر خارجه اسرائیل می توان مورد تحلیل قرار داد که وقتی از وی درباره جزئیات چگونگی طرح الحاق پرسیده شد، با مبهوتی و گیجی پاسخ داد که نمی دانم! بروید از آقای نتانیاهو بپرسید! این پاسخ عمق فاجعه و دست و پا زدن  آقای نتانیاهو و سران پیدا و پشت پرده رژیم صهیونیستی را نشان می دهد که برای باقی ماندن چه در عرصه قدرت مثل آقای نتانیاهو و چه باقی ماندن در منطقه و تداوم جنایت ها و اشغالگری های خود به دور جدیدی از برنامه هایی رو آورده اند که اتفاقا زوال و سقوط آنها را تسریع خواهد کرد.

 

نتانیاهو امیدوار است که با توطئه هایی که درمنطقه انجام می دهد پای آمریکا و کشورهای غربی را برای جنگ و آشوب بزرگی در منطقه باز کند تا شاید با مداخله نظامی آمریکا و غربی‌ها فروپاشی خود را مدت زمانی به تعویق بیاندازد یا برای عدم فروپاشی خود به دنبال طراحی برنامه های توطئه ای جدید باشد در حالی که رفتارها و مواضع و عملکرد رژیم صهیونیستی نشان می دهد حتی زودتر از سال 2025 سقوط می کند، موضوعی که تکانه های آن  و پیش لرزه های آن به دشت مشهود است. خوشبختانه تحولات به قدری با سرعت انجام می شود و مردم دنیا آنقدر آگاهانه و مسوول مدارانه با ظالمان و نژاد پرستان برخورد می کنند که اداره وضعیت چپاول و استبداد و استعمار برای آمریکا و رژیم صهیونیستی بسیار سخت خواهد بود.

 

 قطعا با حذف اسرائیل کشورهای مرتجع عربی منطقه نیز شاهد تغیرات جدی و مطالبات مردمی برای روی کار آمدن حکمرانان مردمی نه نوکران آمریکا خواهند بود. با حذف اسرائیل دیگر رژیمی به نام سعودی هم در ریاض برای تربیت داعش و نیروهای تروریستی و به خاک وخون کشیدن صدها هزار مسلمان در سراسر منطقه و دنیا نقشه نخواهد کشید. وضعیت امروز بسیاری از کشورهای عربی و مدافعان سعودی ها بسیار به هم ریخته است، آنها دیگر نمی توانند مسائل را به زعم و خواست خود یا به صورت نقطه ای نگاه کنند، بلکه مساله به بازی صفر یا صد تبدیل شده در حالی که آقای نتانیاهود هر چه قدر برای باقی ماندن روی کار و تداوم حکومت رژیم صهیونیستی تلاش کند سوار کشتی سوراخی است که در حال غرق شدن است،  لذا بازی هایی چون الحاق کرانه باختری یا طرح هایی که با حمایت آمریکا مانند معامله قرن که از سوی آقای نتانیاهو و سران رژیم صهیونیستی درآورده  می شود فقط برای حفظ خود در شرایط خطیر منطقه و جهان است.

 

به هر حال معادلات نشان می دهد با شرایط کرونایی و به هم ریختن آمریکا بعد از مرگ سیاه پوستی که زیر چکمه های پلیس این کشور خفه شد، آقای ترامپ آخرین کارت آمریکاست، اساسا نه دموکرات ها و نه جمهوری خواهان دراین کشور حرف آخر را نمی زنند، بلکه همه این ها و آقای ترامپ نماینده کانون‌های قدرت و خانواده های یهودی و کسانی که همه ثروت آمریکا در دست آنهاست هستند، یعنی همان یک درصدی هایی که مردم آمریکا هفته هاست یک صدا برعلیه آنها برخواسته اند، بنابراین روندهای فعلی نوید صبح روشنی برای جهان اسلام و مستضعفین است، نوید نابودی  جنایتکارانی باشد که برای رسیدن به اهداف پلید و مطامع غیر انسانی خود از هیچ اقدام خلاف بشری رویگردان نبوده‌اند، مسلما ظلم پایدار نیست و  این بازی نمی تواند ادامه پیدا کند، چرا که معادلات بعد از کرونا نمی تواند مانند شرایط پیش از کرونا باشد، رشد منفی اقتصاد کشورهای غربی و وضعیت نامطلوبی که پیش روی آنها قرراد دارد نوید روزهای سختی بر جهان ظلم و استکبار و استبداد است. قطعا سران آمریکایی و رژیم صهیونیستی به  خوبی به وضعیت بد خود آگاه هستند ، لذا از هر توطئه ای علیه  مسلمانان آزاده و مردم فلسطین و جمهوری اسلامی ایران دریغ نمی کند، از این رو همه ما باید به دور از تفرقه و تشتت با انسجام عمل و آگاهی به زوایای مختلف راه ها و تحرکات دشمن موقعیت خود را تحکیم کنیم تا در همه رویارویی ها اعم از اقتصادی تا سیاسی با دشمن به نفع جهان اسلام حاضر شویم ، به امید آنکه مسلمانان آگاه، آزاده و بیدار جهان به زودی شاهد از بین رفتن دشمنان اسلام، مستکبران و نژاد پرستانی باشند که جهان را برای نفس کشیدن بر روی مردم تنگ کرده اند

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: