صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۳:۲۴ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 August 13
کد خبر: ۵۴۷۲۶

پای «اف‌بی‌آی» هم به تحقیقات بیروت باز شد

یک مقام وزارت خارجه آمریکا از سرک کشیدن اف‌بی‌آی به پرونده انفجار بندر بیروت خبر داد و مدعی شد که این دخالت با نیات خیرخواهانه انجام می‌شود!

به گزارش راهبرد معاصر، «دیوید هیل» معاون سیاسی وزارت خارجه آمریکا، از ورود اف‌بی‌آی (پلیس فدرال) به تحقیقات درباره انفجار هفته گذشته بیروت خبر داد و ادعا کرد هدف از این اقدام اطمینان از بابت عدم تکرار حادثه مشابه است!

 

همچنین، این دیپلمات آمریکایی در بازدید از بندر حادثه دیده بیروت، مدعی شد که لبنان نیازمند اصلاحات اقتصادی-مالی است و باید به حکومت ناکارآمد و وعده‌های توخالی خاتمه دهد.

 

آنگونه که هِیل مدعی است، قرار است مامورین اف‌بی‌آی، همراه با بازرسین بین‌المللی، از مردم سوالاتی مبنی بر اینکه چه شرایطی به وقوع این انفجار منتهی شده، بپرسند.

 

قرار است فرانسه هم تصاویر ماهواره‌ای مربوط به حادثه را رصد کند و نیروی دریایی انگلیس هم یک رزم‌نام به بیروت اعزام کرده تا به زعم خود به تحقیقات کمک کند.

 

این در حالی است که فرانسوی‌ها از آغاز بحران، با ادعای کمک به مردم، سعی کردند نقش قدیمی خود یعنی «استعمارگران سابق لبنان» را به بهترین شکل احیاء کنند.

 

پیشتر، یک روزنامه‌نگار فرانسوی به نقل از یک منبع که در نشست‌های رئیس‌جمهور فرانسه حضور داشت، گفته بود که «امانوئل ماکرون» در سفری که به بیروت داشت؛ برخی مقامات لبنانی را به تحریم تهدید کرده است.

 

مهر

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: