صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 August 14
کد خبر: ۵۴۸۲۴

افزایش حمایت رأی دهندگان از جو بایدن

میزان حمایت از جو بایدن نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ۴۹ درصد و میزان حمایت از دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور ۴۲ درصد است.
به گزارش راهبرد معاصر به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی فاکس نیوز؛ نتایج نظرسنجی سراسری اين شبکه از رأی دهندگان ثبت نام کرده نشان می دهد ۹ درصد افراد هنوز تصمیمی نگرفته اند یا از نامزد یک حزب ثالث حمایت می‌کنند.
میزان پیش افتادن ۷ امتیازی فعلی نامزد حزب دموکرات اندکی کمتر از برتری هشت امتیازی بایدن در ماه گذشته است. ۴۹ درصد افراد ماه گذشته از بایدن و ۴۱ درصد از ترامپ حمایت می‌کردند. در ماه ژوئن ۵۰ درصد افراد طرفدار بایدن و ۳۸ درصد موافق ترامپ بودند.
این نظرسنجی از روز یکشنبه تا چهارشنبه برگزار شد بنابراین بیش از نیمی از مصاحبه‌ها تا پیش از اعلام این خبر انجام شده بود که کامالا هریس سناتور ایالت کالیفرنیا به عنوان معاون بایدن انتخاب شده است.
تعداد زیادی از رأی دهندگان، یعنی ۸۵ درصد آن ها، درباره گسترش ویروس کرونا نگرانند. این نگرانی به سبب این تصور است که ۵۴ درصد افراد معتقدند دولت فدرال نتوانست به اندازه کافی به شکلی جدی به شیوع ویروس کرونا پاسخ دهد.
۱۹ درصد افراد معتقد بودند این ویروس عمدتاً یا به طور کامل تحت کنترل قرار دارد. علاوه بر این، اکثریت افراد یعنی ۵۳ درصد می‌گویند بازگشایی بیشتر اقتصاد ارزش مواجه شدن با خطرات بهداشتی بالقوه را ندارد. در خصوص اوضاع اقتصادی بیشتر افراد دیدگاهی منفی دارند و ۷۱ درصد این افراد معتقدند شرایط اقتصادی چندان خوب نیست یا نامناسب است. ۳۲ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی احساس می‌کنند از لحاظ مالی، عقب افتاده اند که این رقم یک سال قبل، ۲۶ درصد بود.
 
خبرگزاری صدا و سیما
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: