صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۳۷ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 August 14
کد خبر: ۵۴۸۲۷

سفارش ۳۴۰ میلیون دوز واکسن کرونا توسط انگلستان

دولت انگلیس با اعلام امضای توافقنامه‌هایی با شرکت‌های داروسازی آمریکایی برای تولید ۹۰ میلیون واکسن‏، تاکنون در مجموع ۳۴۰ میلیون دوز واکسن علیه بیماری کووید ۱۹ سفارش داده است.
به گزارش راهبرد معاصر به نقل از فرانس پرس، دولت انگلیس روز جمعه با اعلام امضای توافقنامه‌هایی با شرکت‌های داروسازی آمریکایی «جانسون اند جانسون» و «نوواکس» آمریکا برای تولید ۹۰ میلیون واکسن‏، تاکنون در مجموع ۳۴۰ میلیون دوز واکسن علیه بیماری کووید ۱۹ سفارش داده است.
بر اساس بیانیه «وزارت امور مؤسسات دولت انگلیس» ‏ در صورتی که این دو واکسنِ در حال ساخت، تکمیل شوند، شرکت داروسازی «جانسون اند جانسون» از طریق شعبه بلژیکی خود یعنی «جانسن فارماسوتیکال» Janssen Pharmaceutical‏، ۳۰ میلیون دوز از این واکسن و شرکت نوواکس، ۶۰ میلیون دوز تولید خواهد کرد. انگلیس علاوه بر این، بخشی از هزینه آزمایش‌های بالینی واکسنی را که قرار است شرکت داروسازی «جانسون اند جانسون» در سطح جهانی بسازد، تأمین خواهد کرد.
دولت انگلیس تصریح کرد: این واکسن‌ها قرار است اواسط سال ۲۰۲۱ به انگلیس داده شود و در وهله اول برای کارکنان بخش پزشکی، ‏اقلیت‌های قومی، ‏‌بزرگسالان با بیماری‌های زمینه‌ای وخیم و افراد مسن اختصاص خواهد یافت.
این پنجمین و وششمین توافقنامه از این نوع برای انگلیس محسوب می‌شود. انگلیس پیش از این، توافقنامه‌های مشابهی با شرکت‌های سانوفی/جی اس کی GSK- آسترازنکا AstraZeneca- والنوا Valneva و شرکت بیو ان تک /فایزر BioNTech/Pfizer امضا کرده است.
طرح شرکت «آسترازنکا» که با همکاری دانشگاه آکسفورد در حال اجرا است از پیشروترین و نویدبخش‌ترین طرح‌های تولید واکسن برای مقابله با کووید ۱۹ در جهان محسوب می‌شود. به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، شمار واکسن‌هایی که انگلیس سفارش داده است به طور گسترده‌ای از تعداد جمعیت این کشور که حدود ۶۶ میلیون نفر است، فراتر می‌رود، اما هنوز خیلی زود است گفته شود آیا واکسن‌های در حال ساخت، کارآیی لازم را دارند یا خیر و در صورت موفقیت، چه تعداد دوز برای واکسینه کردن یک نفر نیاز است؟
آلوک شارما، وزیر امور مؤسسات دولت انگلیس اعلام کرد: «راهبرد دولت در تولید مجموعه‌ای از واکسن‌های احتمالی، قرار است امکان ایجاد بهترین فرصت ممکن را برای یافتن بهترین آن فراهم کند». دولت انگلیس همچنین ماه گذشته، فهرستی از افراد داوطلب را که می‌خواهند در آزمایش‌های ساخت یک واکسن شرکت کنند، تهیه کرده و امیدوار است تا اکتبر، (اسامی) ۵۰۰ هزار نفر از شرکت کنندگان احتمالی در این فهرست‌ها قرار گیرند.
انگلیس که به سبب مدیریت نامناسب بحران کووید ۱۹ به شدت مورد انتقاد قرار گرفته، بیشترین شمار تلفات از این بیماری را در میان کشور‌های اروپایی به خود اختصاص داده است.
دولت بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، آوریل گذشته از ایجاد کارگروهی با هدف تسریع تلاش‌ها برای تولید یک واکسن خبر داده بود.
خبرگزاری صدا و سیما
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: