صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۴۸ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - 2020 August 26
کد خبر: ۵۶۴۲۶

واکنش روسیه به تائید رئیس شورای امنیت درباره مکانیسم ماشه

معاون نماینده روسیه در سازمان ملل با استناد به مخالفت صریح رئیس شورای امنیت با درخواست آمریکا برای احیای تحریم‌های ایران، آن را سند رد مکانیسم ماشه ارزیابی کرد.

به گزارش راهبرد معاصر، نمایندگی روسیه در سازمان ملل مخالفت صریح رئیس شورای امنیت با طرح آمریکایی احیای تحریم‌های بین المللی علیه ایران را پایانی بر ادعای فعال سازی مکانیسم ماشه از سوی دولت دونالد ترامپ دانست.

 

دیمیتری پولیانسکی با انتشار پیامی در حساب شخصی خود در توییتر آورد: نکته حائز اهمیت اینکه رئیس شورای امنیت به وضوح اعلام کرد که با توجه به موضع اکثریت قریب به اتفاق اعضای شورای امنیت در خصوص غیرقانونی بودن ادعا‌های آمریکا برای فعال کردن مکانیسم ماشه، او قادر به پیشبرد این رویه نیست. این بدان معناست که اسنپ بکی (بازگشتی برای تحریم‌های ایران) در کار نخواهد بود.

 

دیان دجانی، رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل روز گذشته با اشاره به شکست تلاش‌های آمریکا برای برگرداندن تحریم‌های ضد ایرانی سازمان ملل با استفاده از فعال‌کردن مکانیسم ماشه ذیل برجام اعلام کرد این شورا در جایگاهی نیست که اقدامات بیشتری به درخواست آمریکا درباره مکانیسم ماشه انجام دهد.

 

دیان دجانی، گفت: ما در جایگاهی نیستیم که اقدامات بیشتری در خصوص اقدام آمریکا برای فعال‌کردن مکانیسم ماشه برای بازگشت خودکار تحریم‌ها علیه ایران انجام دهیم.

 

او افزود: «از نظر من، اجماعی در شورا وجود ندارد، این به معنای آن است که شورا در جایگاهی نیست که اقدامات بیشتری انجام دهد.»

 

پنجشنبه گذشته مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در نامه‌ای به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل خواستار فعال‌سازی مکانیسم ماشه مندرج در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت شد. او که کشورش از برجام خارج شده است و بنابر اعلام متحدان غربی‌اش حقی در اقدام علیه ایران در این خصوص ندارد، مدعی شد به دلیل نقض توافق‌نامه هسته‌ای، باید تمامی تحریم‌های پیشین علیه تهران فعال شود./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: