صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۲:۲۰
  • سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
  • Tuesday 16 August 2022
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۵ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - 2020 September 03
کد خبر: ۵۷۴۶۹

طالبان اسرای نظامی را آزاد کرد

شورای امنیت ملی افغانستان از پایان تبادل زندانیان و آزادی نیرو‌های کماندوی ارتش از بند طالبان خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر از کابل، دفتر مطبوعاتی شورای امنیت ملی افغانستان امروز اعلام کرد: نیرو‌های کماندوی ارتش از بند طالبان آزاد شدند و دولت افغانستان نیز زندانیان طالبان را رها کرد. فقط آن دسته از زندانیان طالبان آزاد نشده اند که رهایی آن‌ها با اعتراض‌های جهانی مواجه بود.

فرانسه، آلمان و استرالیا از دولت افغانستان خواسته بودند هفت زندانی خطرناک طالبان را که در کشتن نظامیان این دو کشور دست دارند از زندان آزاد نکند. هر چند شورای امنیت ملی افغانستان شمار اسرای آزاد شده ارتش را اعلام نکرده است، اما قبل از این دولت افغانستان خواستار آزادی بیست و دو کماندوی افغان شده بود.
با تکمیل شدن روند آزادی پنج هزار زندانی طالبان انتظار می‌رود مذاکرات صلح میان طالبان و دولت افغانستان نیز به زودی آغاز شود.
 
 
کشته شدن چهار پلیس و یک روحانی در افغانستان
چهار نیروی پلیس و یک روحانی در حمله افراد مسلح ناشناس در دو استان جنوب شرقی افغانستان کشته شدند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما از کابل، «عادل حیدر» مسئول مطبوعاتی فرماندهی پلیس استان خوست امروز اعلام کرد: چهار نیروی پلیس در حمله امروز افراد مسلح ناشناس در شهر «خوست» کشته و یک تن دیگر زخمی شدند. این حادثه حین گشت زنی نیرو‌های پلیس رخ داد.
دفتر مطبوعاتی استانداری پکتیا نیز امروز اعلام کرد: طالبان یک روحانی و یک قاری قرآن را در شهرستان «سمکنی» به ضرب گلوله کشتند. مهاجر از روحانیون صلح طلب پکتیا بود.
وزارت دفاع افغانستان هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: ارتش افغانستان از وقوع هفتاد انفجار در استان‌های زابل و قندهار جلوگیری و هفتاد حلقه مین را در این دو استان کشف و خنثی کرد.
 
خبرگزاری صدا و سیما
مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: