صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۲:۵۶
  • پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
  • Thursday 18 August 2022
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۳ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - 2020 September 13
کد خبر: ۵۸۸۰۵

ارزش صندوق etf دارا یکم امروز یکشنبه 23 شهریور

ارزش دارا یکم در پایان معاملات امروز یکشنبه 23 شهریور با کاهش 0.92 درصدی همراه بود.

به گزارش راهبرد معاصر ارزش دارا یکم در پایان معاملات امروز کاهش یافت. اگرچه آخرین معامله این صندوق با قیمت مثبت 0.64 درصدی معامله شد اما قیمت پایانی هر واحد این صندوق 0.92 درصد کاهش یافت. به طوری که قیمت هر واحد صندوق دارا یکم به 21 میلیون و 162 تومان رسید.

بر این اساس ارزش 200 واحد صندوق دارا یکم به 4 میلیون و 232 هزار و 400 تومان رسید.

حجم معاملات امروز صندوق دارا یکم 59.432 میلیون واحد بود. همچنین ارزش خالص صندوق یا NAV 25 هزار و 296 تومان اعلام شد.

 

‌بازدهی دارا دوم بیشتر از دارا یکم خواهد بود

یک کارشناس و فعال بازار سرمایه گفت: با توجه به پویایی و نقش شرکت‌های پالایشگاهی در نظام اقتصادی کشور و میزان درآمد آنها، بازدهی سهام دارا دوم از سود سهام صندوق دارا یکم بیشتر خواهد بود.

 

آرمین رفیع‌پور با اشاره به موفقیت سازمان بورس و اوراق بهادار در عرضه سهام دارا یکم در بازار سرمایه و استقبال کم نظیر فعالان بورس از این سهام، اظهار کرد: صندوق دارا یکم شامل سهم‌های بانکی و بیمه‌ای شاخص و تأثیرگذاری بود و از این رو تعداد زیادی از فعالان بازار سرمایه با اشراف بر روند بازدهی سهام شرکت‌های اینچنینی نسبت به خرید آن و سرمایه‌گذاری روی این سهام اقدام کردند.

 

وی افزود: علت اصلی عرضه صندوق دارا یکم از سوی دولت که با تأخیر و اعتراضاتی هم همراه بود، دسترسی تمام مردم به بازار سرمایه و جذب منابع نقدی سرمایه‌گذاران برای تکمیل اطلاعات مالی و اقتصادی مورد نیاز بانک مرکزی بود و این سهم همچنان به رغم قرمزپوش بودن سهم‌های بازار، در حال سود دهی به سهامداران خود است.

 

 

این کارشناس و فعال بازار سرمایه با بیان اینکه صندوق دارا دوم، دومین صندوق سرمایه‌گذاری EFT دولتی است و استقبال از خرید سهام آن بیش از صندوق دارا یکم خواهد بود، تصریح کرد: با توجه به کاهش روزانه ارزش ریال و ناتوانی پول ملی در تأمین نیازهای اقتصادی مردم، خرید سهام این صندوق نه تنها به حفظ ارزش سرمایه و نقدینگی عمومی کمک می‌کند بلکه با هیجان ورود آن به بازار، رونق به بورس باز می‌گردد.

 

رفیع پور اضافه کرد: بر اساس اطلاعاتی که از سوی مسئولان و مدیران ارشد سازمان بورس و اوراق بهادار ارائه شده، عرضه سهام این صندوق همراه با تخفیف عمومی برای همه است و قطعاً این تخفیف سود سهم صندوق دارا دوم را تضمین می‌کند.

 

وی ادامه داد: با توجه به پویایی و نقش شرکت‌های پالایشگاهی در نظام اقتصادی کشور و میزان درآمد آنها، سود سهام دارا دوم از سود سهام صندوق دارا یکم بیشتر خواهد بود و این یک فرصت طلایی برای سهامدارانی است که قصد دارند با سرمایه‌گذاری بلند مدت به سود هنگفتی دست پیدا کنند.

 

 

این کارشناس و فعال بازار سرمایه با اشاره به شرایط پذیره نویسی دارا دوم خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران بورس باید توجه داشته باشند که بر اساس اطلاعیه صادر شده از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، فروش این صندوق تا یک ماه امکانپذیر نیست و سرمایه آنها تا یک ماه به صورت کامل محصور خواهد شد.

 

وی یادآور شد: نقدشوندگی بالا، سادگی، راحتی و سرعت در معامله، معافیت مالیاتی معاملات واحدها، کاهش زمان تسویه نسبت به صندوق‌های فعلی و تخصیص بهینه دارایی‏‌ها (متنوع‌سازی) با حذف هزینه و صرف زمان اندک از جمله ویژگی‌های شاخص این صندوق در مقایسه با دیگر صندوق‌های سرمایه‌گذاری است.

 

 

تحلیل جامع صندوق پالایش یکم محصولات دارا دوم + فیلم

 

 

 

 

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: