صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۱۲ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - 2020 September 18
کد خبر: ۵۹۴۷۰

پمپئو: انتظار می‌رود تمامی کشور‌ها از بازگشت تحریم‌ها علیه ایران پیروی کنند

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد انتظار می‌رود همه کشور‌ها مطابق با قطعنامه سازمان ملل در خصوص بازگشت تحریم‌ها علیه ایران رفتار کنند.

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از صدای آمریکا، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه در سخنانی گفت انتظار می‌رود تمامی کشور‌ها قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص بازگشت تحریم‌ها علیه ایران موسوم به مکانیسم ماشه (اسنپ بک) را اجرایی کنند.

 

پمپئو در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رئیس جمهور سورینام (کشوری در آمریکای جنوبی) گفت: آمریکا تصمیم دارد تا تمامی قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را اجرایی کند و زمانی که روز دوشنبه فرا برسد، شمار جدیدی از قطعنامه‌های شورای امنیت اجرایی خواهد شد. ما قصد داریم تا از هر کشوری بخواهیم در پشت آن‌ها (و حمایت از این قطعنامه‌های ضد ایرانی) بایستد.

 

او همچنین گفت انتظار دارد تمامی کشور‌ها به شیوه‌ای که با احکام سازمان ملل سازگار است، رفتار کنند و مدعی شد این کاری ساده و آسان است.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه نیز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس گفت: ما برای اعمال دوباره تحریم‌ها به سازمان ملل خواهیم رفت و تحریم تسلیحاتی (علیه ایران) هفته آینده دائمی خواهد شد.

 

دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس نیز با تأیید سخنان پمپئو، وزیر خارجه آمریکا گفت: من فکر می‌کنم ما کاملا با این مسأله موافق هستیم که ایران هرگز نباید اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای را داشته باشد. ما همچنان معتقد هستیم این دیدگاه که مسیر دیپلماتیک در برابر ایران برای مذاکره باز است، راهی مسالمت آمیز و روبه جلوست. تصمیم برای انتخاب با رهبران تهران است.

 

گفتنی است آمریکا اعلام کرده تمامی تحریم‌های بین المللی پیشین علیه ایران از ساعت ۸ شنبه شب به وقت شرق آمریکا (حدود سه بامداد یکشنبه به وقت تهران) اجرایی می‌شود؛ همچنانکه این کشور اعلام کرده در خصوص چگونگی اینکه واشنگتن در حال برنامه ریزی برای اجرایی کردن بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران است، هفته آینده اطلاع رسانی بیشتری می‌کند.

 

آمریکا پس از ناتوانی در تصویب قطعنامه تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت، مدعی استفاده از مکانیسم ماشه برای بازگرداندن تمامی تحریم‌ها علیه تهران است. اتحادیه اروپا پیش از این نیز اعلام کرده بود که آمریکا نمی‌تواند با توسل به مکانیسم ماشه، تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را فعال کند./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: