صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۷:۳۵ - ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - 2020 October 05
کد خبر: ۶۱۷۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

ارزش صندوق پالایشی یکم/ دارا دوم امروز دوشنبه 14 مهر

در پایان معاملات امروز ارزش صندوق پالایشی یکم - دارا دوم امروز دوشنبه 14 مهر مشخص شد و آنالیزها توسط کارشناسان نشان میدهد که احتمال ضرر خریداران پالایشی یکم بالا است.

راهبرد معاصر در بسته خبری امروز ارزش صندوق پالایشی یکم ، قیمت های هر سهم سهام دولتی و صندوق دارایکم را آنالیز کرده و بررسی های صورت گرفته را به مخاطبان ارائه می کند. در این خبر ارزش صندوق پالایشی یکم/ دارا دوم امروز دوشنبه 14 مهر را می خوانید.

 

 

افزایش قیمت سهام پالایشی موجی از امید را در بین خریداران صندوق پالایش یکم ایجاد کرده بود که دیروز به رشد خود ادامه نداد. اکنون ، در جدول زیر ، ارزش “دارا دوم” روز 14 مهر 99 را می بینیم.


نام شرکت سهام

ارزش هر سهم امروز 14 مهر

(ریال)
میزان تغییرات نسبت به روز قبل

قیمت تخفیفی هر سهم

(ریال)
شبندر (شرکت پالایش نفت بندر عباس) 35,840 4.81% 27520
شبریز (پالایش نفت تبریز) 29,200 4.76% 30200
شپنا (پالایش نفت اصفهان) 25,080 2.96% 24430
شتران (پالایش نفت تهران) 13,090 0% 25130

 


شپنا

شپنا اعلام کرد با نهایی شدن طرح تصفیه گازوئیل، با افزایش فروش به میزان قابل توجه 377.2 میلیون یورو در سال مواجه خواهیم شد؛ ضمن اینکه مابه‌التفاوتی برابر با 192 میلیون یورو ناشی از فروش گازوئیل کم گوگرد عاید «شپنا» می‌شود.

 

همچنین از استاندارسازی واحدهای تقطیر و گاز مایع شماره 3 بر اساس یورو 5 خبر داد و سودآوری این پروژه را نیز معادل 152 میلیون دلار در سال (ناشی از استحصال محصول پروپان با شیوه جدید) اعلام کرد.

 

 

درخصوص آخرین وضعیت تجدید ارزیابی از محل زمین شپنا گفت: کار کارشناسی این افزایش سرمایه مراحل پایانی را طی می‌کند و در تلاش هستیم فصل پاییز، تجدید ارزیابی را انجام دهیم .


کاهش ارزش دارا دوم توسط حقیقی ها

صف فروش دو نماد صندوق پالایش یکم به دلیل عرضه سهام توسط افراد حقیقی بود. اگرچه قیمت هر سهم پالایشگاه تهران در بورس هنوز پایین تر از نرخ تخفیف دولت است و در صورت ادامه این رنج منفی ، خرید آن مزیتی برای خریداران صندوق ETF دولتی (پالایش یکم) نخواهد داشت اما ارزش هر سهم پالایش نفت اصفهان در روزهای اخیر با قیمت تخفیف متفاوت بود.

 

 

بخشی از سهام بورس این شرکت ها که برای دولت است که در قالب صندوق ETF دولتی با 30٪ تخفیف به متقاضیان واگذار شده بود .

 

تا دقایقی دیگه ۱ درصد صندوق توسعه ملی تزریق بازار می‌شود .

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
اقای روحانی روی ترامپ را سفید کرد دیگه کسی به دولت بی تدبیر اعتقاد نداره در کل ضرر واقعی را دولت میکنه چون دیگه مردم را از دست داده و دولت بی پشتوانه مردمی یعنی پوچ وتو خالی