صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - 2020 October 20
کد خبر: ۶۳۵۵۰
مرتضی طلایی، عضو پیشین شورای شهر تهران در گفتگو با راهبرد معاصر پاسخ داد:

موانع پیش روی اصولگرایان در انتخابات ۱۴۰۰ کدامند؟

طلایی: اصولگرایان یا جبهه‌­ی نیروهای انقلاب اساساً چون مقید به یک سری اصولی هستند که با آن اصول می‌­خواهند به قدرت دست پیدا بکنند. قرار نیست به هر ابزاری در این مسیر متوسل شوند، لذا ایستادگی اصولی که جزء باورهایشان هست یک مقداری کار را در رسیدن به نتیجه‌­ی نهایی سخت، پیچیده و پر­مشکل می‌­کند.

 

به گزارش راهبرد معاصر؛ مرتضی طلایی تحلیلگر مسائل سیاسی و از چهره های اصولگرا در گفت و گو با راهبرد معاصر با اشاره به آخرین وضعیت جریان اصولگرایی برای انتخابات سال آینده گفت: به نظر من، اصولگرایان یک ذره زبان عامیانه‌­تر و راحت‌­تری دارند، بلاخره  جزو جبهه­‌ی نیروهای انقلابی هستند. این قشر یک تجاربی را در این سال­ها به دست آورده­اند. یک بخشی از این تجارب را در شکل‌­گیری انتخابات مجلس یازدهم تجربه کردند و به نوعی طعم وحشت و همدلی را اگر چه دیر ولی در هر صورت کشیدند و نتایج آن را دیدند.

 

وی در ادامه افزود: پیش­بینی من این است، جبهه‌­ی نیروهای انقلاب با شرایط خوبی که دارد خودشان را آماده می‌­کنند که بتواند در انتخابات ریاست جمهوری یک حضور مؤثر، فعال و جهت تشکیل یک دولت کار و خدمت، کارآمد، پاک­تر، انقلابی همچنین یک دولتی که بتواند مشکلات مردم را حل کند تشکیل بدهد. امیدواریم که در انتخابات 1400 به همت مجموعه­‌ی دوستان عزیز جبهه‌­ی انقلاب، ان­شاءالله شاهد شکل گیری چنین دولتی باشیم.

 

طلایی درباره موانعی که اصولگرایان در انتخابات سال آینده پیش رو دارند، گفت: اصولگرایان یا جبهه‌­ی نیروهای انقلاب اساساً چون مقید به یک سری اصولی هستند که با آن اصول می­‌خواهند به قدرت دست پیدا بکنند. قرار نیست به هر قیمتی به قدرت دست یابند. لذا ایستادگی اصولی که جزء باورهایشان هست یک مقداری کار را در رسیدن به نتیجه­ی نهایی سخت، پیچیده و پر­مشکل می­کند اما نهایتاً به هر حال نتیجه­‌ی خوبی گرفته می­شود.

 

عضو پیشین شورای شهر تهران تصریح کرد: بالاخره ما حول محور منافع حزبی و گروهی و جناحی نمی­‌خواهیم  دور هم جمع شویم. ما باید حول محور اهداف، آرمان­‌ها، اصول، ارزش‌­ها، نظام، انقلاب، مردم، ولایت، کشور دور هم جمع شویم. بنابراین طبیعی است که ممکن است که در این راه کار کمی سخت­تر و پیچیده­‌تر باشد چون موضوع باورها، اعتقادات هست، موضوع مسائل منافع مادی و گروهی نیست.

 

او اذعان داشت: بنابراین اصولگرایان به این راحتی حول محور منافع مادی­‌شان با هم جمع نمی‌شوند چون برای حول محور اعتقادات‌شان، برای ادای دین خدمت‌شان به مردم و انقلاب دور هم جمع می­‌شوند، لذا همیشه سعی می‌کنند که با احتیاط قدم بردارند و سعی می­‌کنند که روی باورها و اصول‌شان ایستادگی کنند و این می‌­شود که یک مقداری پروسه‌­ی کار را طولانی­‌تر و سخت‌­تر کند.

 

وی درباره وضعیت اصلاح طلبان باتوجه به جوی که بین انها حاکم است تصریح کرد: واقعیت امر این است که جریان اصلاح طلب یک شیوه‌­ی فرار رو به جلو را اتخاذ کرده است برای اینکه بتواند در سپهر سیاسی کشور کماکان جایگاه خودش را حفظ کند و البته باید هم در عرصه­‌ی سیاسی بپذیریم که اصلاح­‌طلبان نیامدند که بروند و حاضر نیستند به این راحتی قدرت را واگذار بکنند. لذا این اقداماتشان که یک روز به مجلس حمله می­کنند، ناکارآمدی­‌ها و ناتوانی­‌های خودشان را طوری وانمود می‌­کنند که به حساب نظام و انقلاب گذاشته شود، اینها شیوه‌­های رایجی است که متأسفانه این دوستان ما به آن متوسل می­شوند. هر چه که ناکارآمدتر و ناتوان‌­تر و بی­‌انگیزه‌­تر برای خدمت به مردم باشند بیشتر انگشت اتهام را به سمت نهادهای انقلاب، به سمت ارکان نظام، به سمت نیروهای کارآمد نظام می­برند.

 

طلایی با اشاره به تشکیل مجلس یازدهم گفت: مجلس یازدهم شکل گرفته است و پا به عرضه گذاشته برای اینکه در دل مردم برود. خودش را به مردم نزدیک بکند، با مردم ارتباط برقرار کند، حرف مردم را بشنود، مشکلات مردم را از نزدیک بررسی کند، هماهنگی­های منطقه‌­ای استانی ایجاد کند برای حل مشکلات مردم. در این شرایط به جای اینکه به او بگویند خدا قوت، دست شما درد نکند به آنها تهمت هم می‌­زنند و نسبت‌های قبل خودشان را به شیوه­‌های مختلف به آنها می­زنند. بنابراین می­بینید که این هجمه­‌ی سنگین را به مجلس وارد می­‌کنند برای اینکه چرا دارد کار می­کند. چرا در صحنه آمده است، چرا با مردم ارتباط برقرار بکند، چرا در متن مردم می­‌ر‌‌ود حضور پیدا می­‌کند.  

 

وی در پاسخ تحول صورت پذیرفته در جبهه پیروان، آنچنان که محمدرضا باهنر بیان کرده اظهار داشت: آقای مهندس باهنر یکی از شخصیت­ها و از چهره­‌های انقلابی هستند، سوابق انقلابی دارند و می‌­توانند یکی از جریان­‌های تأثیرگذار و تعیین­‌کننده‌­ی مسائل سیاسی در کشور باشند. لذا به نظر بنده جناب آقای مهندس باهنر و جبهه‌­ی پیروان فعال­‌تر، پویاتر، کوشاتر در عرصه­‌ی سیاسی کشور حضور پیدا بکند، می­‌تواند موجب نشاط و شادابی سیاسی در جامعه‌­ی ما شود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: