صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۸:۳۱
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۷ - ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - 2020 October 25
کد خبر: ۶۴۳۴۴

آتش‌بس دوباره میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای مشترک از توافق ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای آتش‌بس انسانی از 8 صبح روز دوشنبه خبر داد.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای مشترک از توافق ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای آتش‌بس انسانی از 8 صبح روز دوشنبه خبر داد.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: «"زهراب مناتساکانیان" وزیر خارجه ارمنستان و "جیحون بایراموف" وزیر خارجه آذربایجان روز 24 اکتبر (3 آبان) با "استفان بیگن" معاون وزیر خارجه آمریکا دیدار کرده و بر تعهد کشورهایشان بر اجرا و تبعیت از آتش‌بس انسانی توافق شده در مسکو در تاریخ 10 اکتبر (19 مهر) تاکید کردند که این موضوعه در بیانیه‌ای که در پاریس در تاریخ 17 اکتبر (26 مهر) صادر شد بار دیگر مورد تاکید قرار گرفت.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «بر اساس بیانیه مشترک "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا، "امانوئل ماکرون" رئیس جمهور فرانسه و "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه در تاریخ 1 اکتبر (9 مهر)،‌آتش بس انسانی از ساعت 8 صبح روز 26 اکتبر (5 آبان( به وقت محلی اجرا می‌شود. آمریکا مذاکرات فشرده میان وزیرات خارجه وئ گروه مینسک را تهسیل خواهد کرد تا ارمنستان و (جمهوری) آذرباجیان را به سوی راه‌حل مسالمت‌آمیز درباره نزاغ قره‌باغ کوهستانی نزدیک کند.»

 

 

فارس

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: