صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۰۸ - ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - 2020 November 01
کد خبر: ۶۵۱۴۴

برلین به دنبال یک توافق چند‌جانبه‌ جدید با آمریکا خواهد بود

وزیر امور خارجه آلمان گفته بعد از انتخابات آمریکا، برلین به دنبال یک توافق جدید با ایالات متحده خواهد بود که در این توافق چندجانبه‌گرایی ضروری است.

به گزارش راهبرد معاصر؛  «هایکو ماس»، وزیر امور خارجه آلمان در مصاحبه‌ای با یک روزنامه آلمانی درباره روابط کشورش با آمریکا بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور به بحث پرداخت.

 

به نوشته خبر‌گزاری آلمان «دویچه وله»، ماس در این خصوص گفت: «ما بلافاصله پس از انتخابات [آمریکا] با پیشنهاد‌هایی به واشنگتن نزدیک خواهیم شد و یک توافق جدید فراآتلانتیک را پیشنهاد خواهیم داد.»

 

وی در ادامه صحبت‌های خود گفت در روابط فراآتلانتیک، چند‌جانبه‌گرایی لازم و ضروری است نه ملی‌گرایی.

 

وزیر امور خارجه آلمان در گوشه‌ای از صحبت‌های خود همچنین تلویحاً از جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات آمریکا حمایت کرد و گفت: «جو بایدن، طبق سنت همکاری چند‌جانبه را به عنوان قدرت آمریکا می‌داند.»

 

ماس افزود: «ما مجبور بوده‌ایم به حرف‌های ترامپ در توصیف چین و روسیه به عنوان بزرگترین دشمنان آمریکا گوش بدهیم. این [حرف‌ها] باید تمام شوند.»

 

وی همچنین گفت: «اگر ما از پس مسائل بزرگ در کنار یکدیگر بر نیاییم، آینده جهان ناخوشایند به نظر خواهد رسید.»

 

این دیپلمات ارشد آلمان همچنین در خصوص نتیجه انتخابات آمریکا گفت این انتخابات تصمیم برلین نیست، بلکه یک انتخابات مردمی در آمریکاست و برلین با نتیجه آن کنار خواهد آمد.

 

در حالی که تنها دو روز مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا برخی از نزدیک‌ترین مشاوران ترامپ روز گذشته گفته‌اند تنها فردی که در کاخ سفید بر این گمان است که ترامپ می‌تواند پیروز شود، خود شخص ترامپ است.

 

جدیدترین نظرسنجی‌ نیز حاکی از آن است که رقیب وی، بایدن با اختلاف هشت درصد همچنان پیشتاز است./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: