صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۵:۳۸
  • پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 15 September 2022
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۸ - ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - 2020 November 05
کد خبر: ۶۵۶۶۹
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور:

ماهیت تهدیدات دشمن تغییر کرده است

سردار جلالی گفت: تهدیدات دشمن تغییر ماهیت داده و اکنون دشمن تمرکز خود را بر علیه زیرساخت‌ها و مردم قرار داده است.
به گزارش راهبرد معاصر سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در نشست شورای عالی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل آستان قدس رضوی، گفت: یکی از مهمترین ماموریت‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور حفاظت از دارایی‌های ملی است و حرم مقدس رضوی نیز از کارکردی معنوی برخوردار است که با توجه به اهمیت آن و ارتباط معنوی مردم ما با امام رضا (ع) تداوم کارکرد آن بسیار اساسی و حائز اهمیت است.


او سطح رعایت استاندارد‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی در حرم مطهر رضوی را از بسیاری مراکز و نهاد‌ها در کشور بهتر، بالاتر و شایسته قدردانی دانست و آن را نمونه خوبی برای سایر نهاد‌ها در کشور اعلام کرد.
 

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: در مجموعه آستان قدس رضوی اقدامات بسیار خوبی در زمینه ارتقای آمادگی‌ها انجام شده است که باید بیش از پیش توسعه یابد.
 
 
سردار جلالی با اشاره به اثرات سبک زندگی معنوی و دعا بر سلامت، بیان کرد: در شرایطی که بیماری کرونا، درمان مشخص و واکسن ندارد رویکرد بهداشت محور، مبتنی بر سبک زندگی و آموزه‌های دینی که بر رفتار‌های مراقبتی - بهداشتی تاکید دارد می‌تواند به فرآیند جامع مقابله با کرونا کمک کند.
 

او با بیان این که موضوع پدافند غیرعامل بر مقوله‌های تهدید، آسیب پذیری، مخاطرات و ریسک متمرکز است، تصریح کرد: حوزه تهدیدات به دو مقوله عام و خاص تقسیم می‌شود که تهدیدات عام مانند تهدیدات کلی است که یک کشور را در معرض خطر قرار می‌دهد، اما تهدیدات خاص به تهدیدات ویژه و اختصاصی یک مجموعه مربوط می‌شود.


رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تاکید کرد: تهدیدات دشمن تغییر ماهیت داده و اکنون دشمن تمرکز خود را بر تهدیدات علیه زیرساخت‌ها و تهدیدات علیه مردم قرار داده است و حفظ و تداوم کارکرد‌های زیرساخت‌های ضروری یکی دیگر از ماموریت‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور است، چون اگر تداوم کارکرد زیرساخت‌ها حفظ نشود بر زندگی مردم تاثیر مستقیم خواهد گذاشت.

 

امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان پدافند غیرعامل کشور و آستان قدس رضوی

مصطفی خاکسار قهرودی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی نیز در این نشست گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به منظور مقابله با تهدیدات دشمنان اسلام سال‌هاست که سازمان پدافند غیرعامل را راه‌اندازی و طی این سال‌ها تجربیات مطلوبی را کسب کرده است لذا راهکار‌های مقابله با تهدید‌ها در حوزه پدافند غیرعامل ضروری است و باید شناسایی شود.
 

او افزود: میهن اسلامی‌مان به دلیل برخورداری از نعمت دین مبین اسلام، مذهب تشیع و آموزه‌های پیامبر مکرم اسلام (ص) در ۴۰ سال با توجه به مشکلات، نابسامانی‌های موجود و تهدید‌های نظامی و غیرنظامی دشمنان، در برابر کفار مقاومت کرده است لذا با توجه به ظلم و فشار حداکثری استکبار جهانی بر ملت ایران، طبق وعده الهی پیروزی برای این ملت شریف حاصل خواهد شد.



قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه در گذشته نقش مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در آستان قدس رضوی کم‌رنگ بود ادمه داد: پس از اصلاح ساختار آستان قدس رضوی، جایگاه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل با تدوین سند راهبردی ارتقاء یافت و برجسته شد.

در حاشیه این مراسم، تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان پدافند غیرعامل کشور و آستان قدس رضوی منعقد شد.

این تفاهم نامه به منظور گسترش و تقویت هرچه بیشتر تعاملات طرفین به منظور گسترش همکاری‌های موثر، شناسایی و استفاده بهینه از توانایی‌ها، ظرفیت‌ها و بهره‌مندی از امکانات متقابل، هم‌افزایی در انجام اقدامات پیشگیرانه و افزایش توانمندی و آمادگی‌ها، تاب‌آوری و پاسخ موثر در برابر مخاطرات و تهدیدات احتمالی در آستان قدس رضوی به ویژه حرم مطهر حضرت امام رضا (ع)، تامین ایمنی و حفاظت از دارایی‌ها و زیرساخت‌ها با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های مشترک با رویکرد توسعه پایدار در زمینه اقدامات مدیریت بحران و پدافند غیرعامل منعقد شد.

 

باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: