صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۴:۴۴
  • دوشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۱
  • Monday 05 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۸ - ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - 2020 November 09
کد خبر: ۶۶۱۵۲

دلایل گسترش کرونا در روستاها چیست؟

مدیر گروه گسترش معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با بسته شدن مساجد و اماکن، بسیاری از مراسم ها به منازل کشیده شده است.

به گزارش راهبرد معاصر شهریار حسینی افزود: مشکل عمده و برهم زننده شرایط فعلی، برگزاری مراسم های مختلف با ازدحام جمعیت بالا در منازل به خصوص در روستاها است.

وی اظهار کرد: برای جلوگیری از این اقدام و رفع این مشکل، فرمانداران، بخشداران و دهیاران و همچنین کلیه ریش سفیدان و معتمدین روستاها باید دست به کار شده و وارد میدان شوند.

وی با اشاره به اینکه تقریبا همه خدمات درمانی و مراقبتی که در مراکز شهری ارائه می شود، به روستاییان نیز در مراکز جامع خدمات سلامت  ارائه می شود، گفت: به طور میانگین در هر سه روستا، یک خانه بهداشت قرار دارد و در هر خانه بهداشت به ۸۹۳ نفر ارائه خدمت شده و به ازای هر ۴۵۳ نفر نیز یک بهورز در روستاهای اصلی مستقر شده است.

حسینی بیان کرد: ۲۷۶ خانه بهداشت برای ۷۱۳ روستای دارای سکنه وجود دارد.

مدیر گروه گسترش معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خاطرنشان کرد: یک پزشک مقیم به همراه تیم سلامت در مراکز جامع خدمات سلامت، در تمامی شیفت های صبح در حال ارائه خدمت هستند و طبق برنامه، هفته ای یکبار با اعضای تیم سلامت به خانه های بهداشت مراجعه می کنند.

وی یادآور شد: از شیوع بیماری کرونا در استان مرکزی تا به امروز سه دوره غربالگری شفاهی برای کل جمعیت مد نظر صورت گرفته و تاکید شده که در صورت مشاهده علائم مشکوک، سریعا به مراکز درمانی منتخب مراجعه کنند.

حسینی تصریح کرد: در حال حاضر نیز، مراسم تدفین افراد مبتلا به کرونا، در روستاها تحت نظارت بهورزان خانه های بهداشتی صورت می گیرد.

تندرست نیوز

برچسب ها
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: