صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۴:۰۰
  • پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
  • Thursday 04 August 2022
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۴ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 March 14
کد خبر: ۶۶۷۸

پرواز هواپیما‌های «بوئینگ ۷۳۷ مکس» در آمریکا هم متوقف شد

در پی سوانح مرگبار اخیر هواپیما‌های مسافربری «بوئینگ ۷۳۷ مکس»، رئیس‌جمهور آمریکا دستور توقف پرواز این هواپیما‌ها را صادر کرد.

به گزارش راهبرد معاصر ،  در پی سوانح مرگبار اخیر هواپیماهای «بوئینگ ۷۳۷ مکس»، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا دستور توقف پرواز این هواپیما‌ها را صادر کرد.

 

این تصمیم ترامپ مدت کوتاهی پس از آن اعلام شد که کانادا نیز ساعتی پیش پرواز هواپیما‌های «بوئینگ ۷۳۷ مکس ۸» را در ناوگان هوایی خود به حال تعلیق درآورد.

 

پیش از این، مکزیک، اتیوپی، مالزی، سنگاپور، چین، استرالیا، انگلیس، برزیل، عمان، آلمان، عراق و اوکراین نیز پرواز این هواپیما‌ها را متوقف کرده بودند.

 

اوایل روز یکشنبه، هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ مکس که از آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی راهی نایروبی، پایتخت کنیا بود لحظاتی پس از پرواز با ۱۵۷ مسافر از ۳۳ ملیت مختلف دچار سانحه شد و سقوط کرد. این اتفاق، دومین حادثه برای هواپیما‌های ۷۳۷ مکس به فاصله تنها شش ماه به شمار می‌رود که از سال ۲۰۱۷ کار خود را آغاز کرده است.

 

ماه اکتبر گذشته نیز یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس ۸ متعلق به خطوط هوایی «Lion Air» اندونزی دچار حادثه‌ای مشابه شد و همه ۱۸۹ سرنشین آن کشته شدند.

 

وزیر حمل و نقل کانادا در بیانیه ای اعلام کرد داده های به دست آمده از رصد ماهواره ای بیانگر آن است که بین دو حادثه اخیر شباهت هایی وجود دارد. به همین دلیل اتاوا تصمیم گرفته است پرواز این مدل از هواپیماهای بوئینگ را در ناوگان هوایی خود متوقف کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: