صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۴:۵۹
  • پنجشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۱
  • Thursday 22 September 2022
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۸ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 March 14
کد خبر: ۶۷۰۹

شرکت بیش از ۸۰ کشور و سازمان در کنفرانس حمایت از سوریه

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تأکید بر لزوم دستیابی به راه‌حلی سیاسی در سوریه در راستای حمایت از مذاکرات ژنو، از مشارکت بیش از ۵۰ کشور و ۳۰ سازمان در کنفرانس حمایت از سوریه در بروکسل خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر ، فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا با اشاره به مشارکت بیش از ۵۰ کشور و ۳۰ سازمان در کنفرانس حمایت از سوریه در بروکسل، اظهار کرد: هدف از این کنفرانس جلب حمایت‌های سیاسی بین‌المللی برای مذاکرات ژنو است.

 

موگرینی گفت: در این کنفرانس برای جلب حمایت مالی جهت تضمین وصول کمک‌های بشردوستانه به داخل و خارج سوریه تلاش می‌شود.

 

همچنین رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر لزوم دستیابی به یک راه‌حل سیاسی در سوریه در راستای حمایت از مذاکرات ژنو تأکید کرد.

 

او پیش از این اعلام کرده بود که این اتحادیه در راستای حمایت از بازسازی سوریه در صورت آغاز فرآیند سیاسی در این کشور، متحد است.

 

موگرینی گفته بود: تلاشی که اتحادیه اروپا همواره در حمایت از سوری‌ها به عمل آورده، تنها در صورتی قابل افزایش است که فرآیند سیاسی آغاز شود. از این رو، این امر مشوقی بسیار قوی برای جناح‌های سوری است تا بدین ترتیب مشارکتی جدی و سازنده بر اساس رهبری سازمان ملل داشته باشند و این مشارکت به طور کامل در کنترل سوری‌ها باشد و مناقشه از طریق فرآیند سیاسی خاتمه یابد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: