صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۵۰ - ۱۹ دی ۱۳۹۹ - 2021 January 08
کد خبر: ۷۳۳۹۲

تجلیل از تهیه کننده «ماجرای نیمروز» در عمار

در اختتامیه یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار، سیدمحمود رضوی تهیه‌کننده فیلم‌های «سیانور»، «لاتاری» و «ماجرای نیمروز ۱و۲» تقدیر به عمل آمد.

به گزارش راهبرد معاصر آیین پایانی یازدهمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار، از ساعتی پیش در شبکه افق به صورت زنده آغاز شد.

 

پس از حضور فرزند شهید صیاد شیرازی در برنامه و بیان خاطراتی از پدرش، نوبت به تجلیل از سیدمحمود رضوی تهیه‌کننده فیلم‌های سیانور و ماجرای نیمروز ۱و۲ رسید که با موضوع ترورهای دهه۶۰ توسط منافقین رسید.

 

به همین بهانه، کلیپی از مصاحبه‌های هادی حجازی فر، مسعود ده‌نمکی، حسین تراب نژاد، جعفر شیرعلی نیا، بهروز شعیبی و سیدمحمود رضوی پخش شد. شعیبی در این کلیپ گفت که خوشحال است در ۴۰ سالگی رضوی از او تقدیر می‌شود و امیدوار است سال‌های سال فیلم بسازد و از سینما فاصله نگیرد. 

 

سپس با حضور جواد منصوری پژوهشگر تاریخ، ده‌نمکی، طالب‌زاده و فرزند شهید صیادشیرازی از سیدمحمود رضوی تقدیر به عمل آمد. طالب‌زاده درباره رضوی گفت: او در انتخاب سوژه، محقق سوژه و کارگردان آن تخصص دارد و دارای فهم استراتژیک است. 

 

ده‌نمکی هم گفت: گرچه ورود آقای رضوی به سیاست که علاقه او بوده، منشأ خیرات است اما امیدوارم بازنگری کند و به عرصه سینما بازگردد. چون سیاست مانند روزنامه است، سینما مانند کتاب؛ و این کتاب است که می‌ماند.

 

سپس رضوی به جمع حاضران اضافه شد و هدیه ویژه خود را که یک چفیه خاص بود دریافت کرد. 

 

مادر شهیدان خالقی پور که ساکن نازی آباد تهران است، در ارتباط تلفنی با برنامه گفت که پیکر فرزندم ۴۰ روز در عراق مانده بود و این چفیه که همراهش بود، مملو از خون بود. این چفیه را با اشک چشمانم شسته‌ام و ارزشمند است و فکر می‌کنم آقای رضوی که مانند پسرم است، لیاقت دریافت آن را دارد.

 

فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: