صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۰۱ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - 2021 February 01
کد خبر: ۷۶۰۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

زمان واریز عیدی فرهنگیان

زمان واریز عیدی فرهنگیان اعلام شد و معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از جزئیات واریز عیدی فرهنگیان خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر زمان واریز عیدی فرهنگیان اعلام شد قبل تر اعلام شده بود که واریز عیدی بازنشستگان در پایان بهمن ماه انجام می شود و معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از جزئیات واریز عیدی فرهنگیان خبر داد. وی زمان واریز عیدی فرهنگیان را پایان بهمن ماه اعلام کرد.

واریز «عیدی» فرهنگیان در بهمن ماه

علی الهیار ترکمن از افزایش ۳۰ درصدی حقوق معلمان خرید خدماتی خبر داد که بر این اساس حقوق این معلمان از ۷۰۰ هزار تومان به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت.

الهیار گفت: پاداش پایان خدمت معلمان بازنشسته ۹۸ کامل پرداخت شده است و در تلاش هستیم تا پاداش پایان خدمت معلمان بازنشسته سال ۹۹ را نیز اوایل سال آینده پرداخت کنیم.

وی افزود: طرح رتبه بندی جدید معلمان از فروردین ۱۴۰۰ آغاز می‌شود و براساس این طرح شاخص‌های آموزش کیفی معلمان ارزیابی خواهد شد.

معاونت وزیر آموزش و پرورش از آغاز مراحل استخدام ۲۵ هزار معلم غیر رسمی در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی خبر داد و گفت: همه ۸۸ هزار معلم غیررسمی مشمول استخدام تا پایان سال ۱۴۰۰ استخدام خواهند شد.

به گفته وی، همچنین عیدی فرهنگیان در بهمن به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، وی خبر کم شدن حقوق معلمان حق التدریس با تعطیلی مدارس و مجازی شدن آموزش را تکذیب کرد و گفت: حقوق کامل ماه‌های اسفند ۹۸ و فروردین، اردبیهشت و خرداد ۹۹ فرهنگیان به حساب آن‌ها واریز شده است، اما برای اطمینان خاطر فرهنگیان دستور داده ام تا ساعات کاری و فهرست‌های حقوق معلمان حق التدریس در همه استان‌ها را بازبینی کنند تا حقی از کسی ضایع نشود.

 

جزئیات واریز پاداش فرهنگیان بازنشسته

علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اتمام فرایند پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۹۸، اظهار کرد: در ابتدا برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان موظف بودیم از ماده ۲۱ که مربوط به فروش اموال منقول و غیرمنقول از دارایی‌های آموزش ‌و پرورش بود و تبصره ۵ که تأمین منابع مالی از طریق اوراق را بود این پاداش‌ها را پرداخت کنیم.

وی افزود: از آنجایی‌که معتقدیم مدارس آموزش ‌و پرورش امانت جامعه و در دست آموزش ‌و پرورش است و با توجه به اینکه عمده مدارس، کوچک ‌مقیاس هستند باید برای تأمین مالی ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان که برابر با پاداش پایان خدمت فرهنگیان سال ۹۸ بود، ۳۰ درصد مدارس را به فروش می‌رساندیم. این مسأله شدنی نبود و اگر هم امکان فروش اموال آموزش‌ و پرورش برای ما فراهم می‌شد این فرایند حداقل ۳ تا ۴ سال طول می‌کشید و بسیار زمان‌بر بود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: از همان ابتدای ابلاغ قانون بودجه، رایزنی‌هایی مبنی بر اینکه ماده ۲۱ در آموزش‌ و پرورش عملاً کاربردی ندارد، انجام شد و وزیر آموزش‌ و پرورش نیز این مسأله را در دولت پیگیری می‌کرد. خوشبختانه اولین مهمان گفت‌وگوی هفته در آموزش‌ و پرورش، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه بود و توانستیم در همان جلسه از ایشان قول مساعد بگیریم که تأمین اعتبار پرداخت بازنشستگان جدا از ضوابط ماده ۲۱ اجرایی و انجام شود.

الهیار ترکمن با قدردانی از دولت تصریح کرد: خوشبختانه با همکاری دولت و دستور مستقیم رئیس‌جمهور روز شنبه ۱۵ شهریورماه اعتبار مالی به‌صورت کامل و نقدی تأمین شد. البته از این میزان ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان هفته قبل تأمین‌شده بود و هزار و هفتصد میلیارد هم شنبه تأمین و به خزانه اعلام شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع گفت: بعد از تأمین کامل مالی توانستیم این اعتبار را از خزانه به آموزش‌وپرورش انتقال دهیم و بر اساس گزارش‌های دریافتی از ۳۱ استان قادر به پرداخت پاداش بازنشستگان در استان‌ها شدیم.

وی گفت: شهر تهران نیز به‌عنوان آخرین استان پرداخت بازنشستگان را از دیروز شروع کرده و تا ظهر به اتمام رساند لذا تمامی استان‌های کشور پاداش پایان خدمت فرهنگیان سال ۹۸ را به‌طور کامل انجام داده‌اند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ضمن قدردانی از صبوری فرهنگیان بازنشسته سال ۹۸ گفت: قشر بازنشسته فرهنگیان بسیار نجیبانه این موضوع را تحمل کردند. همکاران ما می‌دانند که تأمین اعتبار ۵۴۰۰ میلیارد تومانی و پرداخت آن به‌صورت یکجا کار چندان راحتی نبود. آموزش‌وپرورش حتی یک روز هم در این پرداخت‌ها تعلل نداشته و ما متعهد بودیم که ضمن پرداخت پاداش فرهنگیان از اموال آموزش‌وپرورش هم دفاع کنیم.

 

 

 

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
خوب به خدا فکر نیروهای خدماتی نیستم فقط بلدن شعار بگن