صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۶:۰۶
  • سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Tuesday 14 May 2024
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۰ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - 2019 April 01
کد خبر: ۷۶۸۹
برای دست‌یابی به توافق آتش‌بس در غزه؛

سفر مخفیانه مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی به مصر

رسانه‌های رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه از سفر مخفیانه مشاور امنیت این رژیم به مصر به منظور گفت‌وگو با مقامات این کشور برای دست‌یابی به توافق آتش‌بس با گروه‌های مقاومت در نوار غزه خبر دادند.
به گزارش راهبرد معاصر ، رسانه‌های رژیم صهیونیستی دوشنبه شب (۱۲ فروردین) فاش کردند که مشاور امنیت این رژیم هفته گذشته برای انجام گفت‌وگوهایی با طرف مصری به قاهره، پایتخت مصر سفر کرده است.

وب‌سایت خبری «ریچ‌کان» نوشت که «مئیر بن شابات» طی این سفر مخفیانه سلسله‌ گفت‌وگوهایی با مسئولان سازمان اطلاعات مصر در راستای تلاش‌های این کشور برای وساطت بین گروه‌های مقاومت فلسطین در غزه و رژیم تل‌آویو برای تفاهم بر سر آتش‌بس در غزه داشته است.

رژیم صهیونیستی به دلیل حساسیت این موضوع تاکنون اجازه انتشار جزئیات این سفر بن‌شابات را به رسانه‌ها نداده بود. شبکه تلویزیونی کان رژیم صهیونیستی نیز امروز خبر سفر مشاور امنیت ملی این رژیم به قاهره را رسانه‌ای کرد.

طی چند ماه گذشته رژیم صهیونیستی مجبور به پذیرش توافق آتش‌بس با گروه‌های مقاومت در نوار غزه از جمله حماس و جنبش جهاد اسلامی شده است که آخرین این توافق‌ها، هفته گذشته بود. دولت مصر و استخبارات این کشور نقش میانجی در این توافق‌ها را ایفا می‌کنند.
نظر شما